سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: نانوایی‎های سنتی‏‎پز در شهرستان نهاوند ساماندهی شوند.
کد خبر: ۹۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 16 September 2015
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: نانوایی‎های سنتی‏‎پز در شهرستان نهاوند ساماندهی شوند.

به گزارش فارس؛مهرداد نادری‌فر  تامین آرد سالم و باکیفیت را مهم خواند و اظهار کرد: هرقدر کیفیت آرد بالا باشد در کیفیت نان نیز تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی باید نظارت خود را بر فعالیت نانوایی‎ها بیشتر کنند؛ افزود: باید با نانوایان متخلف طبق قانون برخورد شود.

سرپرست فرمانداری نهاوند با اشاره به اینکه یکسان‎سازی قیمت نان مصرفی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد، افزود: در این قضیه به برخی نانوایی‌های آزادپز اجحاف می‎شود زیرا تقریبا در همسایگی آنها نانوایی یارانه‎پز فعال است.

وی با اشاره به اینکه در نهاوند بیش از 204 واحد خبازی فعال است؛ افزود: در پنج ماهه نخست امسال بیش از 3 هزار و 300 مرحله از این واحدها با هدف ارائه نان مرغوب به مردم بازرسی شده که تقریباً اغلب آنها قانون را رعایت کرده‎اند.

نادری‎فر با اشاره به اینکه سهمیه آرد نهاوند در هر ماه حدود 30 هزار و 132 کیسه 40 کیلوگرمی است افزود: این سهمیه باید با نظارت دقیق دستگاه‌های متولی به نانوایی‎ها داده شود و آنها نیز تمام این سهمیه را نان پخت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از نانوایی‌های سنتی حمایت می‎کند افزود: در نهاوند بیش از 90 واحد نانوایی سنتی فعالیت دارند.

سرپرست فرمانداری نهاوند با بیان اینکه این نانوایی‎ها باکیفیت‌ترین نان را به دست مصرف‎کنندگان می‎دهند، گفت: این مراکز فقط نیازمند ساماندهی هستند.

وی یکی از محاسن فعالیت نانوایی‌های سنتی‎پز را ایجاد اشتغال خانگی برای بیش از 200 نفر در مناطق شهری و روستایی نهاوند دانست.

نادری‎فر با اشاره به اینکه با متخلفان برخورد قانونی می‎شود؛ افزود: طبق گزارش تعزیرات حکومتی 71 پرونده تخلف نانوایی‎‎های نهاوند در سال جاری تشکیل شده که منجر به صدور جریمه نقدی 8 میلیون تومان شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار