مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان سمنان خطر گسترش دوباره شیوع کرونا در این استان را گوشزد کرده‌اند.
کد خبر: ۹۶۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵ 21 May 2021

زنگ خطر گسترش شیوع کرونا در سمنان به صدا درآمد

 

 

به گزارش تابناک سمنان در حال حاضر از هشت شهرستان سمنان 6 شهرستان سمنان، مهدی‌شهر، دامغان، سرخه و شاهرود در وضعیت نارنجی‌رنگ و میامی و آرادان در وضعیت زردرنگ کرونایی قرار دارند.

اعلام رنگ‌بندی‌های کرونایی، نباید شرایط عادی را در ذهن مردم و حتی مسئولان تداعی کند و منجر به بروز ساده‌انگاری‌ها و عادی انگاری‌های کاذب در جامعه و رهاسازی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شود.

مردم باید بدانند افزایش آمار ابتلا به کرونا در سطح شهرها موجب تشدید محدودیت‌های کرونایی می‌شود و اعمال این محدودیت‌ها قطعاً برای عموم مردم به‌ویژه اصناف و مشاغل آزاد و کسب و کارهای مختلف همراه با دردسرهایی خواهد بود.

ابتلای 15 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا بیان کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 26 هزار و 701 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی پی.سی.آر در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از سی‌ام الی سی و یکم اردیبهشت‌ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 15 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به شش هزار و 282 نفر رسیده است و 20 هزار و 419 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانایی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید-19 از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه به پنج هزار و 334 نفر رسید.

دستگاه‌های مسئول باید نظارتی جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه از سوی اصناف داشته باشند و مردم نیز باید به دقت دستورالعمل‌های اجرایی را در دستور کار خود قرار دهند و با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پرهیز از مهمانی گرفتن‌ها و رفتن به مسافرت و دورهمی‌های خانوادگی در حفظ سلامت فردی و اجتماعی سهیم باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار