مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری مانور سلامت در ۱۶ بقعه متبرکه استان همزمان با دهه ولایت خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 10 July 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه با استفاده از ظرفیت و جایگاه بقاع متبرکه و ظرفیت وقف در حوزه دارو، درمان و سلامت در زمان کنونی که شیوع ویروس کرونا سلامت عمومی جامعه را تهدید می‌کند با اجرای برنامه‌های متنوع در دهه ولایت تحت عنوان مانور سلامت در عرصه سلامت گام مهمی را برخواهد داشت.

او گفت: مانور سلامت همزمان با دهه ولایت از ۲۹ تیر ماه لغایت هفت مرداد به مدت ۱۰ روز در ۱۶ بقعه متبرکه سطح استان اجرا می‌شود.

او افزود: یکی از برنامه‌های این طرح ویزیت رایگان مراجعین و مجاورین بقاع متبرکه است که طی رایزنی با بسیج جامعه پزشکان با تعدادی از اطبا هماهنگی لازم در این خصوص صورت گرفته و داوری بیماران نیز تهیه خواهد شد.

برپایی غرفه سلامت در بقاع متبرکه
مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه غرفه سلامت در بقاع متبرکه مجری طرح برپا می‌شود، افزود: در این غرفه‌ها آزمایش‌های عمومی شامل فشار خون، قند خون، سنجش تب و اکسیژن از زائران بعمل خواهد آمد.

او افزود: طی هماهنگی که با شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد در ۲ بقعه متبرکه دارای شرایط تست کرونا از بیماران دارای علائم بعمل می‌آید.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: مراجعینی که با نظر پزشک نیازمند انجام آزمایش‌های تخصصی هستند و از افراد کم برخوردار محسوب می‌شوند به آزمایشگاه‌هایی که از قبل هماهنگ شده اند مراجعه کرده و هزینه ایشان از محل موقوفات مرتبط استان پرداخت می‌گردد.

او افزود: در زیارتگاه صاحب الزمان (عج) و امامزاده ابراهیم (ع) طاقبستان نیز در ۲ روز مجزا اهدای خون سیار خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف استان از تامین وسایل نقلیه رایگان جهت جابجایی بیماران و همراهان آن‌ها خبر داد و گفت: در نظر داریم ۲ دستگاه کپسول اکسیژن جهت دو بقعه متبرکه تهیه و در اختیار بیماران قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار