استاندار قم خواستار تجمیع همه ظرفیت های استان اعم از ظرفیت علما، گروه ها و مواکب مردمی، خیّرین حوزه سلامت و دستگاه های اجرایی برای عبور از موج پنجم بیماری کرونا شد.
کد خبر: ۹۸۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 09 August 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست که در نشست ستاد مردمی مبارزه با کرونا با حضور گروه ها و مواکب مردمی، نیروهای جهادی و نیز خیرین عرصه سلامت سخن می گفت با اشاره به در پیش بودن ایام ماه محرم و لزوم توجه بیش از پیش به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اظهار کرد: برگزاری جلسه مردمی مبارزه با کرونا در راستای جلب کمک های مردمی خیرین سلامت و نیز سازمان های ذیربط موضوع مشارکت های مردمی است تا در زمینه مقابله با کرونا و انجام واکسیناسیون، گام های موثرتری برداشته شود.

وی با بیان لزوم هماهنگی بیشتر و هم افزایی عمومی در موج پنجم شیوع کرونا افزود: خوشبختانه در استان قم این همدلی و روحیه مواسات و نیز کمک های مؤمنانه به خوبی دیده می شود که از این رو باید از همه گروه ها، مراجع و نیروهای جهادی تقدیر و تشکر کرد.

استاندار قم اضافه کرد: با توجه به استقبال مردم قم برای انجام واکسیناسیون و لزوم کاهش تجمعات در مراکز واکسیناسیون، برنامه ریزی برای افزایش مراکز واکسیناسیون از ۱۳ به ۲۰ مرکز صورت گرفته و مقرر شده است تا تعداد دُز تزریقی به هم استانی های عزیز تا ۲۰ هزار دوز واکسن در روز افزایش یابد.

وی ادامه داد: در مسیر توسعه مراکز واکسیناسیون و افزایش دُز تزریقی روزانه در استان، ملزومات و تجهیزات مختلفی از جمله نیروی انسانی، وسائل رفاهی و امکانات و تجهیزات اداری، وسائل ایاب و ذهاب، تجهیزات بهداشتی تزریق واکسن و نیز ژنراتور برق مورد نیاز است که در این باره مجمع خیرین سلامت استان، موکب های مردمی و همچنین گروه های جهادی، متقبّل تأمین و تدارک این تجهیزات شده اند.

استاندار قم همچنین اولویت اصلی مبارزه با کرونا را در استان، اجرای سریع و به دقت فرآیند واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی و پشتیبانی معاونت بهداشت و درمان استان استفاده کرد که البته عملیاتی سازی کامل این امر مستلزم تقسیم کار، همراهی گروه های مردمی در کنار دستگاه های اجرایی است.

وی درباره اهمیت پیشگیری از شیوع و کنترل بیماری کرونا در قم ادامه داد: باید همه گروه های مردمی و ظرفیت های خیرین و نیروهای جهادی به کار گرفته شود تا تاب آوری نظام سلامت در مواجهه با موج پنجم کرونا افزایش یابد، ضمن آن که نیاز است تا همزمان و با انجام واکسیناسیون سراسری و با تجمیع امکانات و توانمندی ها از این بحران به سلامت و با کمترین تلفات گذر کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار