رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از برگزاری مراسم عزاداری در 30 بقعه شهرستان کاشان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 14 August 2021

مسلم محمود زاده با اشاره به برنامه‌های ویژه محرم 1400 در بقاع متبرکه شهرستان کاشان اظهار داشت: در این شهرستان 120 بقعه وجود دارد که 60 امامزاده آن دارای فضای باز بوده و قابلیت برگزاری مراسم را دارد.
وی با بیان اینکه با بررسی صورت گرفته در نهایت دستور برگزاری مراسم عزاداری در 30 بقعه شهرستان کاشان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: در این مراکز تنها برگزاری مراسم عزاداری را داشته و اجازه تجمع هیئات داده نشده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در قالب طرح "بصیرت عاشورایی" برگزار می‌شود، ابراز داشت: باید توجه داشت که در این ایام برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، نخل گردانی و دیگر مراسم‌ها جز عزاداری با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز ممنوع است.
وی استفاده از ماسک را از ضروریات حضور در مراسم‌های عزاداری بقاع متبرکه شهرستان کاشان اعلام کرد و گفت: مواد ضدعفونی کننده نیز برای این امامزادگان تامین شده است.
محمودزاده با بیان اینکه توزیع هر گونه نذری از جمله چای و شربت در مراسم‌ها ممنوع است، ادامه داد: غذای نذری نیز به صورت بسته بندی شده توزیع خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان کاشان دارای دو هزار و 341 موقوفه و 9 هزار و 97 رقبه است، ابراز د اشت: 32 درصد از نیات این موقوفات مذهبی، 39 درصد مساجد، 13 درصد نیت اجتماعی، 9 درصد خیریه، نیم درصد بقاع متبرکه، 15 درصد مدارس علوم دینی و مابقی نیز دیگر نیات بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ابراز داشت: همچنین در روز اول محرم از سوی درآمدهای بقعه شاهزاده ابراهیم سین 100 بسته معیشتی به ارزش هر بسته 300 هرزار تومان بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار