تابناک- امام جمعه شهرستان بندرخمیر گفت: عهدنامه مالک اشتر سندی است که مدیران بایستی آن را در جامعه سر لوحه خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۸۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 24 August 2021

عهدنامه مالک اشتر سندی است که باید سر لوحه مدیران باشد

به گزارش خبرنگار تابناک از بندر خمیر پیش از ظهر امروز میرهاشم خواستار فرماندار بندرخمیر به همراه جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان با، حجت الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه شهرستان بندر خمیر به مناسبت فرارسیدن هفته دولت دیدار کردند.

 

 

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی در این جلسه، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت : در طول سالی که گذشت و همچنین سال جاری خوشبختانه گام های مثبتی برای خدمت رسانی به مردم برداشته شد و تلاش ها و فعالیت بسیار خوبی برای مردم صورت گرفت که جا دارد تقدیر و تشکر کنیم .

 

 

وی ادامه داد: نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر که از آن تحت عنوان عهدنامه مالک اشتر نیز تعبیر می شود؛ بهترین سند و الگو برای مدیریت و زمامداری است؛این نامه سندی بی نظیر برای مسولین نظام اسلامی است که با رعایت آن می توانند گامی در جهت تحقق دولت اسلامی بردارند .

 

 

 امام جمعه شهرستان بندرخمیر بیان کرد: در قسمتی ازعهد نامه مالک اشتر آمده است که در قبال خداوند متعال انصاف را رعایت کنید و مدیران بایستی این نکته را بدانند که عدم رعایت حق خداوند متعال از مصادیق بی انصافی است و قطعا یکی از مصادیق رعایت حقوق خداوند رسیدگی و خدمت به مردم است. .

 

 

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: فردی که در نظام اسلامی به مسئولیت می رسد مسئولیتش نسبت به انواع دیگر حکومت ها دارای تفاوتی عمده است و آن نیز غیر از وظایف اجرایی است از این جهت که مسئولی در این نظام مسئولیت دارد باید عامل 

نزدیکتر کردن قلوب مردم نسبت به اسلام و انقلاب باشد .

 

 

 وی در ادامه شرح عهدنامه مالک اشتر اضافه کرد : مسئولین در نظام اسلامی باید نسبت به مردم رئوف و مهربان باشند و درد مردم را به جان بخرند و این امر نیز یکی از انتظاراتی است که در نظام اسلامی از مسئولین وجود دارد.

 

 

امام جمعه شهرستان خمیر گفت: با فعالیت انقلابی و جهادی در جهت خدمات دهی به مردم براساس بیانه گام دوم انقلاب ، سیر امید واری نسبت به اسلام و انقلاب محقق خواهد شد .

 

 

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های بلند مدت که به نفع قاطبه مردم است تلاش مضاعفی می طلبد و مسولین با مدیریت جهادی و به دور از منیت در تحقق آن گام بردارند .

 

 

انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار