جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:
سردار کریمیان با بیان اینکه برگزاری رویداد نذر فرهنگی در قالب تولید آثار و محتوای عاشورایی کار بسیار ارزشمندی با حضور رسانه های استان در تولید محتوا بوده است.
کد خبر: ۹۸۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 29 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛   سردار قدرت الله کریمیان در مراسم تجلیل از برگزیدگان رویداد نذر فرهنگی ویژه ایام محرم، با تقدیر از متولیان این رویداد فرهنگی در استان، اظهار کرد: این رویداد فرهنگی یک ابتکار بسیار ارزشمند در راستای تولیدات و محتوای فرهنگی در راستای عرض ارادت به آستان مقدس سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بوده است.

وی یادآور شد: اثر و محتوایی که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی تولید می شود بسیار ارزشمند است و هدف همه عزیزان در این رویداد در راستای گسترش فرهنگ حسینی و ایجاد فضای معنوی در جامعه گام برداشته اند.

وی افزود: مردم استان ارادت ویژه ای به ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دارند، این ارادت در ایام محرم در قالب برگزاری مراسمات و نذری ها نمود پیدا می کند و اما در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی، برگزاری این رویداد در قالب نذر فرهنگی کار بسیار ارزشمندی با حضور رسانه های استان در تولید محتوا بوده است.

جانشین فرماندهی ساه امیرالمومنین(ع) استان ایلام یادآور شد: رسانه های استان با حضور در این رویداد در مسیر خلق آثار ماندگار قرار گرفتند و هدف هم رسیدن به قرب الهی و تکریم شعائر دینی بوده است که رویداد نذر فرهنگی به عنوان کار بدیع بسیار ارزشمند است و مومن کسی است که به درستی راه را پیدا کند که رسانه های استان در این مسیر قرار دارند.

سردار کریمیان گفت: این نوع ادبیات و این شیوع کار که نذر فرهنگی است، تاثیرگذارترین کار است، کارهای بسیاری زیادی ممکن است انجام شود که اثر آن مربوط به همان حیطه و بازه زمانی باشد اما اثر خلق شده در رسانه ها و بازنشر آن به عنوان یک اثر ماندگار می تواند مخاطبان زیادی را تحت پوشش قرار داده و ماندگاری زیادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: این مسیری که در شرایط شیوع کرونا برای تولید آثار در راستای نشر فرهنگ حسینی و در ایام محرم انجام گرفته است می تواند یک نقطه عطف در تاریخ ادبیات مذهبی و آیینی ما باشد و به طور قطع این رویداد می تواند در سال های آتی تداوم داشته باشد.

سردار کریمیان گفت: محبین حضرت امام حسین(ع) هر کدام، یک شیوه را در عرض ارادت به آن حضرت دارند که هر کدام نیز در درگاه خداوند بسیار ارزشمند است، محب اهل بیت(ع) بودن و در این مسیر حرکت کردن جزای خیر خواهد داشت، در مسیر نظام و انقلاب کاری که می تواند بیشترین اثر گذاری را داشته باشد و تاثیر آن برای همه آحاد جامعه باشد، بسیار حایز اهمیت است و مورد رضایت خداوند هم واقع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کنگره سه هزار شهید استان ایلام در آذرماه سال جاری شروع خواهد شد، ابراز کرد: برگزاری این کنگره باید به گونه ای باشد که تا سالها بعد از برگزاری آن، فضای معنوی با تولید و آثار معنوی بر استان حکمفرما باشد، مقدمات کار در بحث چاپ کتب و تولید مستندهای ویژه این کنگره و سایر برنامه ها انجام شده است، که امید است بتواند هم فضای استان را با فرهنگ ایثار و شهادت تا سال های متمادی عجین کند و هم آثار تولید شده مدت ها باقی بماند که نقش مهمی در مقابله با آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

جانشین فرماندهی ساه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: برگزاری کنگره سه هزار شهید استان به طور قطع فضای معنوی، راه رسم شهدا و فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ترویج داده و همه اقشار جامعه را پوشش خواهد داد، مطمئنا آثار ماندگاری معنوی و فضای معنوی حاصل از روح بلند شهدا تا سال های سال در جامعه باقی خواهند ماند و رسیدن به چشم اندازهای فرهنگی و مذهبی را در استان ترسیم خواهد کرد.

گفتنی است در این مراسم از مجتبی قیطاسی ، خبرنگار خبرگزاری تابناک ایلام با حضور سردار کریمیان در راستای تولید آثار در رویداد فرهنگی تجلیل شد.

در دهه اول محرم الحرام سالجاری، با ابتکار ارزشمند و ستودنی سرکار خانم«فرشته سنجیده» صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه و کانال خبری-تحلیلی طلیعه زاگرس، به پایگاه ها، کانال ها و افراد مختلف برای شرکت در یک امر معنوی تحت عنوان «نذر فرهنگی محرم» فراخوان داده شد.

در این فراخوان فرهنگی آمده بود که به رسانه ها، پایگاه ها، کانال ها، فعالان فضای مجازی و افرادی که در دهه اول محرم بیشترین مطالب با محتوای محرمی(یادداشت، گزارش، موسیقی و مداحی، متن، شعر، مرثیه، عکس، فیلم، موشن گرافیک و...) تهیه و منتشر نمایند.

پس از این فراخوان فرهنگی و ارزیابی های به عمل آمده، پایگاه خبری-تحلیلی بازتاب ایلام با مدیر مسئولی«غلامرضا محمدمرادی»، پایگاه خبری-تحلیلی هزارپیشه با مدیرمسئولی«ایرج مقدم» و «آقای محمد رستمی» فعال فرهنگی و اجتماعی، در رتبه اول جای گرفتند.

بر اساس این ارزیابی، هدی علینژاد، فرشته رحیمیان، عظیم پیرانی، آزاده خرم، سمیه محمدی، سید داود سجادی، حیدر داودی، فرزاد علیزاده، رمضان نوری، مجتبی قیطاسی، یحیی یعقوبی، عبدالله عزیزی، عاطفه آزادپور، معصومه بختی و محمد غلام نیا به رتبه بعدی دست یافتند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار