مروری بر روزنامه های امروز بیست و نهم مهر ماه؛
فرسودگی 27 درصد از ناوگان های حمل و نقل در استان و سردرگمی مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام مسکن و قول هایی درباره پرداخت مشوق‌ها که عملی نشده است در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع بهره‌برداری از مرحله نخست طرح بزرگ مرغداری گوشتی پرداخته اند.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ 21 October 2015
فرسودگی 27 درصد از ناوگان های حمل و نقل در استان و سردرگمی مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام مسکن و قول هایی درباره پرداخت مشوق‌ها که عملی نشده است در کانون توجه روزنامه های امروز است حال آنکه روزنامه های امروز در گزارش هایی به موضوع بهره‌برداری از مرحله نخست طرح بزرگ مرغداری گوشتی پرداخته اند.


در ادامه می‌توانید، روایت تابناک از مهم‌ترین مطالب روزنامه‌های چهارشنبه بیست و نهم مهر ماه را مرور کنید.


»روزنامه اتفاقیه«
تیتر یک امروز خود را به موضوع فرسودگی 27 درصد از ناوگان های حمل و نقل در استان اختصاص داده است. اتفاقیه در این گزارش با تیتر»فرسودگی بیش از 27 درصد ناوگان حمل‌ونقل استان» می نویسد: مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی از فرسودگی 27.6 درصد از ناوگان حمل‌ونقل استان خبر داد.

سعید سبحانی
اظهار داشت در استان چهار هزار و 75 ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافربری وجود دارد که 518 دستگاه از آن تعداد فرسوده‌اند.

وی افزود: در استان سه هزار و 470 ناوگان باری شامل انواع کامیون و وانت‌بار وجود دارد که 426 دستگاه آن فرسوده است و 605 دستگاه خودروی مسافربر عمومی برون‌شهری نیز در استان وجود دارد که 92 دستگاه آن فرسوده است.

وی درباره برنامه این اداره کل برای نوسازی ناوگان باری و حمل‌ونقل برون‌شهری استان گفت از محل اعتبارات داخلی سازمان، تسهیلات ویژه‌ای برای نوسازی این ناوگان فراهم شده که به رانندگان این امکان را می‌دهد تا با اسقاط خودروهای فرسوده خود از آن‌ها استفاده کنند.

سبحانی درباره این تسهیلات گفت:درصورتی‌که مالکی دارای اتوبوسی با بیش از 15 سال عمر باشد از وامی با مبلغ 70 درصد مبلغ خودروی جدید تا سقف 400 میلیون تومان با سود 10 درصد در قبال یک دستگاه خودروی اسقاطی بهره‌مند می‌شود و برای مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده نیز تسهیلاتی تا 70 درصد مبلغ خودروی جدید تا سقف 120 میلیون تومان و سود 6 درصد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی اظهار داشت: برای مالکان خودروهای سواری فرسوده نیز براساس نوع خودرو تسهیلاتی از 20 میلیون تا 95 میلیون تومان با نرخ سود 6 درصد تا سقف 70 درصد قیمت خودرو اختصاص می‌یابد.



همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع
سردرگمی مددجویان کمیته امداد برای دریافت وام مسکن پرداخته است.اتفاقیه در این گزارش با عنوان«سردرگمی 1700 مددجوی کمیته امداد برای دریافت وام مسکن» می نویسد: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از وجود یک هزار و 700 مددجوی پشت نوبت دریافت تسهیلات مسکن در این نهاد خبر داد. 

اهرابی ضمن ابراز گلایه نسبت به عدم پذیرش بانک‌ها در ضمانت زنجیره‌ای مددجویان گفت: به همین سبب یک هزار و700 پرونده متقاضیان و نیازمندان مسکن در بنیاد مسکن آماده است که متاسفانه به دلیل عدم پذیرش بانک‌ها معلق مانده است.

وی بر رفع مشکل مسکن مددجویان و اعطای تسهیلات مسکن مددجویی با آسان‌سازی بازپرداخت تسهیلات تاکید کرد و گفت: امید است با همکاری و عنایت بانک‌ها  در جهت روان‌سازی وام‌های مسکن از بروز برخی ناهنجاری‌ها اجتماعی و خانوادگی محرومان پیشگیری شود.

اهرابی افزود: با حل مشکل مسکن، معیشت و خدمات‌رسانی مناسب برای مددجویان و نیازمندان گام‌های مهمی در حل مشکلات خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان برداشته خواهد شد.

وی گفت: امسال تفاهم‌نامه یک هزار مسکن روستایی با بنیاد مسکن منعقد شده که متاسفانه تنها 200 پرونده ترتیب اثر داده شده و باقیمانده نیز به دلیل همکاری بانک‌ها به‌صورت راکد مانده است و امسال 196واحد روستایی به مددجویان تحویل داده شده است.

وی به مسکن مددجویان شهری نیز اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ساخت و خرید بیش از 723 مسکن مهر در رأس اقدامات این نهاد قرار دارد که تاکنون بالغ‌بر 200 واحد واگذار شده و باقیمانده نیز به دلیل عدم تحویل به‌موقع واحدها مسکن مهر از سوی راه و شهرسازی تحویل داده نشده است.

اهرابی ادامه داد: البته کمیته امداد به‌صورت جدی به دنبال  بهره‌برداری کامل از این واحدهاست و امید است برخی واحدها که 70 تا 80 درصد پیشرفت دارد تا انتهای سال به بهره‌برداری رسیده و باقیمانده نیز ابتدای سال 95 تحویل داده شود.


همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع قول هایی درباره پرداخت مشوق‌ها که عملی نشده است، پرداخته است.اتفاقیه در این گزارش با عنوان«عدم پرداخت مشوق‌های صادراتی از سال 90 تاکنون»می نویسد:رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به کمبود نقدینگی صادرکنندگان استان گفت: مشوق‌های صادراتی از سال 90 پرداخت نشده است.

محمد صمدی در سخنان خود می گوید:در سطح کشور مشوق‌های صادراتی به دست صادرکنندگان نرسیده است اما در این استان که صادرکنندگان ما با مشکل کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند بیشتر نمود پیدا کرده است و قول‌هایی درباره پرداخت مشوق‌ها داده شده اما هنوز عملی نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی را از دیگر مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و افزود: صادرکنندگان برای تأمین سرمایه در گردش، نیازمند تسهیلات ارزان‌قیمت هستند و تسهیلاتی که با نرخ بالا اعطا می‌شود مقرون‌به‌صرفه نیست.

صمدی کم بودن سهمیه واگن را از دیگر مشکلات صادراتی استان عنوان کرد و افزود: پیگیری‌ها دراین‌باره نیز هنوز به نتیجه نرسیده است و افزایش سهمیه واگن برای صادرات کالا از استان، سبب رونق و افزایش توان صادرات ما می‌شود.


همچنین این روزنامه در گزارش دیگری به موضوع بهره‌برداری از مرحله نخست طرح بزرگ مرغداری گوشتی پرداخته است.اتفاقیه در این گزارش با عنوان«فاز نخست مرغ داری گوشتی اتکا به بهره‌برداری می رسد» می نویسد:مرحله نخست طرح بزرگ مرغداری گوشتی یک میلیون قطعه‌ای در مانه و سملقان با سرمایه‌گذاری سازمان اتکا امسال به بهره‌برداری می‌رسد.این سخنان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان شمالی است.

حسین بهنام فر اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها، یک فارم از چهار فارم در این طرح با ظرفیت 250 هزار قطعه، تا پایان امسال تکمیل می‌شود. 

وی بابیان اینکه مرحله نخست این واحد پرورش مرغ، 70 درصد پیشرفت دارد گفت: ایجاد و راه‌اندازی این واحد مرغداری، یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان است که توسط سازمان اتکا، نماینده وزارت دفاع در حال پیگیری است و براساس توافق صورت گرفته، برای ایجاد کشت و صنعت، واحد پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت یک میلیون قطعه و نیز راه‌اندازی واحد صنعتی گاو شیری یک هزار راسی، 410 هکتار زمین در شهرستان مانه و سملقان به سازمان اتکا تحویل شده است و کارها در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی و  امور اقتصادی جهاد کشاورزی خراسان شمالی دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی را یکی از مشکلات برای اجرای طرح‌های مزبور عنوان کرد و گفت: دریافت این تسهیلات با محدودیت‌های قانونی روبه‌رو است که امید می‌رود با رفع آن کارها سرعت گیرد و توسعه باغ‌های شیب‌دار در منطقه بدرانلو توسط سازمان اتکا از دیگر مصوبات سفر رهبری است که در مرحله جانمایی زمین است. 

وی در پایان گفت: برای توسعه باغ‌های شیب‌دار در پایین‌دست سدهای چندیر و سومبار نیز زمین‌های مناسب پیش‌بینی شده است که قرار است با عملیاتی شدن این دو سد، ایجاد باغ‌ها نیز اجرایی شود.




















اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار