دوم تیر سال ۱۴۰۱ بود که شهید آیت االله رئیسی به خراسان شمالی به همراه هیات دولت، دور اول سفر خود را به این استان انجام داد. مردی که به برکت حضورش همچون باران در این استان جاری شد اما خودش در زیر باران آسمانی شد.
کد خبر: ۱۱۶۸۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶ 24 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، نیمی از جمعیت خراسان شمالی در روستاها زندگی می‌کنند و تعداد زیادی از جمعیت در این استان به شغل دامداری مشغول هستند، اما در آن زمان یکی از مشکلات اساسی دامداران که بسیار نیز متضرر شده بودند قیمت بالای نهاده دامی و قیمت پایین گوشت قرمز در مقابل قیمت نهاده بود که سبب شده بود تا عرصه به دامداران استان تنگ شود و حتی بسیاری از آن‌ها که دیگر پولی برای خرید نهاده نداشتند و دام‌های خود را به صورت نارس روانه بازار کنند.

اما با آمدن شهید جمهور به این استان چشم دامداران به برکت خدمات وی روشن شد. شهید آیت‌الله رئیسی با ورود خود به خراسان شمالی به روستای قارلق در شهرستان بجنورد سفر کرد و در مجتمع دامپروری قارلق پای صحبت‌های دامداران نشست.

یکی از دامداران از قیمت بالای نهاده می‌گفت که کمر آن‌ها را شکسته و دیگری از پایین بودن قیمت گوشت قرمز در بازار و دیگر دامدار طلب حمایت از دامداران از دولت را داشت که رئیس جمهور قول حمایت و کمک به آن را داد.

یکی از دامدارانی که در این روستا زندگی می‌کند در گفت و گو با ایسنا گفت: ‌قولش قول بود و یک هفته ای بیشتر نگذشت که طرح حمایتی از دام و دامداران در استان ما انجام شد.

آری؛ طرح خرید حمایتی دام برای اولین بار در کشور در این استان بعد از گذشت یک هفته از سفر شهید آیت الله رئیسی در خراسان شمالی انجام شد که در آن سال بیش از ۲۷ هزار راس دام به صورت حمایتی از دامداران استان خریداری شد و بعد از آن نیز این طرح به شکل‌های مختلف در استان ادامه یافت و دامداران از تنگنا و فشار خارج شدند.

با انجام این طرح حمایتی دامداران استان دیگر بره‌های خود را زودتر از زمان موعد به دلیل عدم توانایی در خرید نهاده روانه بازار نمی‌کردند تا دلال‌ها دست رنج آن‌ها را به یغما ببرند. نهاده به صورت مدت دار به دامدار پرداخت می‌شد و در ازای آن بعد از اینکه دام به سن کشتار می‌رسد، در مقابل پول نهاده دامدار یا گوشت تحویل دولت می‌داد و یا اینکه دام خود را می‌فروخت و پول نهاده را پرداخت می‌کرد که علاوه بر اینکه دامدار متضرر نمی‌شد، سود هم می‌کرد.

حال رئیس جمهور شهیدمان در میان ما نیست و مردم روستای قارلق از نبودنش بسیار اندوهگین هستند و می‌گویند احیای مجتمع قارلق با ظرفیت ۳۰ هزار راس و کار دامداری در این مجتمع از برکت سفر وی به این منطقه بوده است که دامداران و افرادی که در آنجا کار می‌کردند سرکار آمدند و کارشان پررونق شد.

رئیس جمهور شهید ما برای دغدغه‌های مردمش، شب و روز نداشت، همین ویژگی بود که حالا او را در دل مردم حتی در دورترین نقاط هم جای‌ داده است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار