پای استارت آپ ویکند هم به کارگروه اشتغال استان باز شد؛
تدوین برنامه جامع کارآفرینی خراسان شمالی طی برنامه ششم توسعه حداکثر تا پایان سال جاری که در آن، به مدل های جدید راه اندازی کسب و کار ازجمله «استارت آپ» و مشاغل حوزه فناوری اطلاعات توجه شده، از جمله مباحث مطرح در هشتمین نشست کارگروه اشتغال استان بود.
کد خبر: ۱۶۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 19 January 2016
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به اجرای رسمی برجام گفت: این پیروزی ارزشمند منشأ خیر و عامل کسب موفقیت های بیشتر در عرصه اقتصادی خواهد شد.
محمود دلپسند افزود: در شرایط پیش آمده با اجرای برجام و لغو محدودیت های مالی و تجاری، باید دستگاه های ذیل کارگروه به ویژه بانک ها با سرعت عمل، هماهنگی بیشتر و هدف گذاری بهتر، در راستای اشتغالزایی حرکت کنند. وی تصریح کرد: تمام بانک ها اعم از دلتی یا خصوصی موظف هستند از سیاست های دولت در این حوزه حمایت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات مصوب گفت: امسال تاکنون از محل مصوبه بند 2 سفر رهبری، بانک های عامل بیش از 68 میلیار ریال تسهیلات اشتغالزا به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان و بانک کشاورزی هم 700 فقره تسهیلات در مجموع به مبلغ 70 میلیارد ریال به عشایر و مناطق محروم پرداخت کرده است.
حسن نوری هم چنین از سفر هفته آتی یک هیئت کارآفرینی و سرمایه گذاری متشکل از کانون کارآفرینی کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارتخانه های مرتبط به استان برای بررسی ظرفیت این خطه در حوزه گیاهان دارویی خبر داد.
معاون توسعه منابع استاندار و رئیس کارگروه اشتغال استان در این باره اظهار کرد: با توجه به این که کشاورزی اولویت نخست این استان محسوب می شود، باید در این زمینه چه در بحث برداشت مدیریت شده از عرصه های طبیعی و چه بحث زراعت این گیاهان، سرمایه گذاری شود و در مرحله بعد باید روی موضوع فرآوری آن ها با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر و صادرات متمرکز شویم. دلپسند از سازمان جهادکشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط خواست در معرفی ظرفیت های استان در این حوزه به هیات کارآفرینی و سرمایه گذاری مذکور، با اداره کل تعاون و کار همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه از تدوین برنامه جامع کارآفرینی استان طی برنامه ششم تا پیش از پایان سال جاری خبر داد.
نجفی گفت: در این برنامه، همایش ها و کلاس های آموزشی برای جوانان تحصیلکرده و علاقمند در خصوص بازاریابی و کارآفرینی، کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و نیز استارت آپ ویکند و مراکز شتاب دهنده گنجانده شده است. وی با اشاره به بیکاری 21.3 درصدی دانش آموختگان استان در سال 93 خاطرنشان کرد: این آمار با نرخ بیکاری 18.5 درصدی فارغ التحصیلان کشور و 11.7 درصدی خراسان جنوبی فاصله زیادی دارد که یکی از دلایل اصلی آن، مغفول ماندن مباحث کارآفرینی است./
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار