دامداران مازندرانی دارای پروانه مرتعداری تا هشتم آذز امسال مهلت دارند پروانه چرای دام خود را تمدید کنند.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 01 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: دامداران مازندرانی دارای پروانه مرتعداری تا هشتم آذز امسال مهلت دارند پروانه چرای دام خود را تمدید کنند.


اسحاق عطایی افزود:ضروری است دامداران با ارائه کارت ملی و پرداخت عوارض، اعتبار پروانه چرای دام را تمدید کرده سپس اقدام به تهیه و انعقاد طرح مرتعداری تلفیقی کنند.

او گفت:دامدارانی که تاکنون نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام نکرده اند، تا تاریخ ذکر شده مهلت دارند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند.

عطایی افزود:عدم تمدید سالانه کارت پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت گسیل دام توسط دامدار به مرتع، به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضایی (دادگستری) معرفی خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری گفت: در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع به سایر دامداران و یا عشایر واجد شرایط که در استان حضور دارند واگذار می‌شود.

او افزود: عوارض تمدید پروانه چرای دام، سالانه از طرف سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن بسیار ناچیز بوده و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی دوباره عواید و منافع آن به مرتعدار باز می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار