معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۶۷ آسانسور در استان دارای تاییدیه اولیه استاندارد است که ۹۰ درصد از این تعداد خصوصی و حدود ۵۰ درصد آن نیز تاییدیه بازرسی ادواری ندارند.
کد خبر: ۱۰۱۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ 27 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،احسان طاهری اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری و اولیه هستند و این موضوع برای صدور پروانه پایان کار به شهرداری ها ابلاغ شده است و انجام بازرسی های آسانسور تنها توسط شرکت های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اولین تاییدیه اولیه آسانسور خراسان شمالی در سال ۱۳۸۶ صادر شد، افزود: آمار دقیقی از تعداد آسانسورهای دارای تاییدیه استاندارد وجود ندارد زیرا آسانسورهای قبل از این تاریخ در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت نشده اند.

طاهری ادامه داد: حدود ۱۰۰ آسانسور دولتی خراسان شمالی عمومی و مابقی نیز خصوصی است  که در حدود ۵۰ درصد از این آسانسورها تاییدیه ادواری را ندارند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در بازرسی اولیه در حدود ۲۵۰ شاخص بررسی و در بازرسی ادواری تنها ۳۰ شاخص استاندارد بررسی می شود ولی مردم رغبتی برای دریافت تاییدیه بازرسی ادواری ندارند.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد خراسان شمالی با اینکه سازمان های بیمه ای تنها آسانسورهای دارای تاییدیه بازرسی ادواری را پوشش می دهند، افزود: این مورد باعث شده تا تعداد تاییدیه های ادواری افزایش یابد ضمن اینکه رایزنی های زیادی برای ارتقای بازرسی ادواری توسط اداره کل استاندارد با اداره های ثبت و اسناد و شهرداری ها در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد مزایای دریافت تاییدیه بازرسی ادواری در خراسان شمالی انجام شده و نصاب ها نیز در این مورد به خوبی توجیه شده اند که این شاخص در خراسان شمالی رو به جلو است و هر سال تعداد بازرسی های ادواری افزایش می یابد.

صدور ۳۱۳تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور

طاهری در ادامه بیان کرد: ۲۴۱ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور از ابتدای امسال تاکنون توسط این اداره کل صادر و برای ۷۲ دستگاه آسانسور، تمدید گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور(بازرسی ادواری) انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:  تاییدیه های آسانسور دارای اعتبار یکساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت های تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمان های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد خراسان شمالی تاکید کرد: مالکان و مدیران ساختمان ها می بایست پیش از اتمام تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور جهت انجام بازرسی ادواری و تمدید اعتبار تاییدیه مذکور اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار