رییس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی گفت: بیش از ۳۸ هزار راس دام عشایر استان زیر پوشش طرح نگهداری دام مولد قرار می گیرند که آنها خواستار افزایش این میزان سهمیه هستند.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲ 20 December 2021

 

علی اکبر اصغرزاده اظهار داشت: اکنون عشایر زیادی خواستار استفاده از مزایای طرح نگهداری دام مولد هستند، اطلاع رسانی در زمینه اجرای این طرح انجام شده و تاکنون بیش از یکهزار و ۳۷۰ خانوار عشایر کوچ رو در این طرح ثبت نام کرده و در آن خواستار پوشش قرار دادن ۲۱ هزار راس دام مولد خود شده اند. 

 

رییس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی افزود: ثبت نام در این زمینه ادامه دارد و امید می رود عشایر نیمه کوچ رو و باقی خانوارها از مزایای آن بهره مند شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح نگهداری دام مولد عشایر، پس از توقف اجرای طرح خرید تضمینی دام از این قشر در دستور کار قرار گرفته و مورد استقبال این قشر قرار گرفته است.

 

رییس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی افزود: طرح نگهداری دام مولد عشایر، دام های مولد را زیر پوشش قرار می دهد و در آن دامدار با دریافت جو، مکلف به نگهداری و حفظ دام به مدت سه تا چهار ماه می شود. 

 

وی اظهار داشت: عشایر مکلف هستند دام مولد را در ازای دریافت جو حفظ کرده و از کشتار و یا فروش آن خودداری کنند، در این زمینه کنترل های لازم انجام می شود و درصورتی که دام مولد حفظ نشده باشد با دامدار برخورد می شود.

 

رییس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی افزود: عشایر به ازای هر راس دام مولد ۱۲۰ کیلوگرم جو دریافت می کنند و این مشوق سبب شده تا عشایر نسبت به نگهداری از دام مولد خود راغب شوند./ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار