رئیس پلیس فتا خراسان شمالی:
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از دستگیری فردی که با جلب اعتماد شهروندان اقدام به کلاه‌برداری از آنان در فضای سایبری می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 28 February 2022

 

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سرهنگ یوسف شاکری اظهار داشت: در پی وصول ۷ فقره مرجوعه قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرمه به این پلیس مبنی بر دسترسی غیرمجاز به کیف پول ارز دیجیتال و کلاه‌برداری از آن‌ها مراتب در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه در این رابطه تحقیقات پلیسی از مالباختگان شروع شد، افزود: در روند تحقیقات مشخص شد که مالباختگان با اعتماد بی‌جا مبالغ زیادی را جهت خرید ارزهای دیجیتال به‌حساب فرد کلاه‌بردار واریز کرده و با گذشت چند ماه متوجه شده‌اند که موجودی حساب کیف پول آن‌ها کاهش پیداکرده است.

 

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی با اشاره به اینکه با استعلامات صورت گرفته و بررسی‌های فنی انجام‌شده بر روی مستندات و تراکنش‌های کیف پول شکات، فرد کلاه‌بردار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد، تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های انجام‌شده با توجه به مستندات و ادله موجود به بزه ارتکابی خود اعتراف و درنهایت با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

شاکری بابیان اینکه افرادی که در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون اطلاعات کافی فعالیت می‌کنند، بیشتر مورد کلاه‌برداری قرار خواهند گرفت، گفت: شهروندان عزیز در صورت بروز مشکل و یا مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار