نماینده بجنورد در مجلس:
نماینده بجنورد در مجلس گفت: اکنون خراسان شمالی در حوزه تولید ابریشم، جایگاه نخست کشور را دارد لذا ضمن مطالعه بر روی نوغانداری، باید شرکت‌های دانش بنیان را به این سمت و سو سوق دهیم.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 13 April 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد وحیدی در خصوص مهاجرت از روستاهای خراسان شمالی اظهار کرد: اگر به اقتصاد روستاها توجه نکنیم، شاهد وجود روستاهای لوکس و بدون اقتصاد خواهیم بود.

 

نماینده بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اعتبارات عمرانی باید بخش کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه شاهد مهاجرت چشمگیر برخی مردم روستاهای استان به شهر هستیم، افزود: به عنوان نمونه در روستاهای قلعه خان و حیدر آباد که دارای بیش از هزار خانوار جمعیت است، مهاجرت‌های زیادی به علت نبود آب انجام می‌شود.

 

وحیدی با بیان اینکه در اعتبارات ملی به اقتصاد کشاورزی توجه ویژه‌ای شده است، بیان کرد: منابع آبی کشور معدود است و در استان نیز باید اقدامات این حوزه دارای توازن باشد.

 

نماینده بجنورد در مجلس گفت: عدم توازن در حوزه امکانات آب شرب باعث می‌شود روستاهای خالی از سکنه داشته باشیم.

 

وی از تخصیص اعتبارات ویژه برای رشد صنعت پرورش اسب در خراسان شمالی خبر داد و افزود: وجود اسب در کنار کشاورزی برای خانواده‌های روستایی درآمد بالایی دارد.

 

وی در انتها گفت: اکنون در حوزه تولید ابریشم در جایگاه نخست کشور هستیم لذا با مطالعه بر روی نوغانداری، باید شرکت‌های دانش بنیان را به این سمت و سو سوق دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار