استان مازندران در خیلی از تولیدات محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و تولیدات طیور از استمرار تولید برخوردار بوده و مازاد تولید داریم، ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی مستلزم این است که ما باید یک برنامه‌ریزی دقیق در حوزه بازار مصرف داشته باشیم
کد خبر: ۱۰۶۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 16 September 2022
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: صادرکننده ها، تولیدکننده‌ها و تجار و بازرگانان باید تولید و صادرات را متناسب با پروتکل‌های کشور هدف تنظیم کنند.

 حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه بررسی وضعیت مرکبات و برنج استان که باحضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در فرمانداری بابل برگزار شد، گفت: در مواقعی که کشور با کمبود تولید محصولات کشاورزی مواجه است اما مازندران با مازاد تولید محصولات کشاورزی مواجه است.

 

وی با بیان اینکه مازندران در خیلی از تولیدات محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و تولیدات طیور از استمرار تولید برخوردار بوده و مازاد تولید داریم، ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی مستلزم این است که ما باید یک برنامه‌ریزی دقیق در حوزه بازار مصرف داشته باشیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: سیاست های دنیا در رابطه با صادرات و واردات عوض شده و درخصوص مرکبات و کیوی با اما و اگر وارد چرخه تجارت می‌شویم، صادرکننده ها، تولیدکننده‌ها و تجار و بازرگانان باید تولید و صادرات را متناسب با پروتکل‌های کشور هدف تنظیم کنند.

 

عنایتی اظهار کرد: نسبت به سال گذشته رشد تولید داشتیم ولی قیمت‌گذاری ‌ها منطقی نیست و تفاوت معناداری بین ارقام محلی و پرمحصول برنج وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد:  مازندران در اجرای کشت قراردادی برنج بسیار خوب عمل کرد اما اکنون که به انتهای مراحل این طرح رسیده‌ایم نیاز است وارد بازار برنج شویم و با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار