15 درصد از ماشین آلات راه و شهرسازی در استان از کار افتاده و فرسوده هستند که در حال حاضر بیشتر آنها در مناطق محروم و صعب العبور قرار دارند و همین امر موجب شده در سرمای شدید و سخت زمستان نسبت به بازگشایی محور های روستایی خدمات مناسب ارائه نشده و برخی روستاها گرفتار برف باشند.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 08 October 2015
وجود ماشین آلات فرسوده در راهدارخانه ها که برخی از آن ها کاملا بلااستفاده بوده و کاربردی ندارند موجب شده در هنگام فصل سرما نیروهای این مرکز با مشکلات امکانات برای خدمات دهی جهت بازگشایی مسیرهای مسدود مواجه شده و روستائیان نیز با دردسرهای زیادی روبرو شوند.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان متوسط عمر این ماشین آلات را 17.7 سال عنوان کرد و با اشاره به اینکه 15 درصد این وسایل از کار افتاده هستند،20 درصد دیگر از آن ها را نیمه فعال و نیازمند تعمیرات دانسته است.

اما در این در حالی است برخی ماشین آلات خریداری شده برای راه و شهرسازی استان فقط به راهدارخانه های اصلی اختصاص یافته و بقیه آنها که قدیمی تر محسوب می شوند به راهدارخانه های شهرستان های محروم صادر می شوند.

در برخی از موارد دیده شده زمانی که باید صرف خدمت رسانی برای بازگشایی به مناطق صعب العبور شود متاسفانه وقف تعمیر ماشین آلات فرسوده شده و یا به دلیل عدم وجود قطعه مورد نیاز برای تعمیر، مدت زمان زیادی صرف راه اندازی مجدد آن می شود.

مشتری با اشاره به اینکه همه ساله 40 تا 45 درصد قطعات ماشین آلات نیازمند تعویض هستند، از خریداری هشت دستگاه کامیون و هشت دستگاه گریدر از محل اعتبارات ویژه سفر مقام معظم رهبری برای خریداری خبر داده است.

در سال گذشته میزان مسدود شدن مسیر و بسته شدن راه برخی روستاها به گونه ای بود که حتی تراکتور ها امکان تردد را نداشته و امدادرسانی برای وسایل نقلیه گرفتار شده در برف بسیار با کندی انجام می شد.

حالا با وجود اینکه این مسئول نسبت به کمبود ماشین آلات در این حوزه خبر داده باید دید آیا با پیگیری های لازم برای جذب اعتبارات و همچنین خریداری ماشین آلات مورد نیاز با توزیع متوازن در تمام راهدارخانه های استان محقق خواهد شد؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار