نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست.
کد خبر: ۱۱۶۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲ 17 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در دیدار بانوان هنرمند استان به مناسبت هفته هنرانقلاب اسلامی اظهار کرد: فعالیت‌های بانوان توانمند استان مصداق جمله «آن‌هایی که رفتند کار حسینی کردند و آن‌هایی که ماندند کاری زینبی کردند» است.

وی در جمع بانوان هنرمند تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان با آثار و تولیدات هنری آن‌ها آشنا شد و بیان کرد: نگاه ریزبین و حساس بانوان منجر به خلق دیدگاه نو در تولید آثار هنری می‌شود که باید به تربیت و تقویت آن بپردازیم.

حجت الاسلام نوری ضمن قدردانی از حضور موثر و پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف هنری، این امر را نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی دانست و گفت: زیبایی کار نویسندگان و تصویرسازان در خواندنی‌تر کردن سیره زندگی شهدا بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد تا از مهجور ماندن یاد شهدا جلوگیری شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی، به سلامت گذشتن انقلاب از توطئه‌های بی‌شمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روز‌های سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.

وی نویسندگان و هنرمندان استان را به ورود در حوزه عفاف و حجاب، جبهه مقاومت و مباحث مربوط به جمعیت فراخواند و خاطرنشان کرد: نویسندگان می‌توانند با قلم فرسایی در این حوزه‌ها و خلق آثاری خواندنی در ترویج فرهنگ درست، نقشی حیاتی داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، وی با اشاره به کتاب «دا» نوشته سیده زهرا حسینی یادآور شد: این کتاب روایتی جامع و کامل دارد و بیانگر زندگی خانوادگی، سقوط خرمشهر، مقاومت مردم و راوی اتفاقات و رویداد‌های اشغال خرمشهر است. امروزه بسیار نیازمند این قبیل کتاب‌ها هستیم که بتوانیم فرهنگ جنگ و شهادت را نشر و به نسل بعد انتقال دهیم.

در این نشست ضمن معرفی هنرمندان تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان، نمونه‌ای از آثار آن‌ها برای حضار نمایش داده شد.

در ادامه نویسندگانی عفت نیستانی، مرضیه آق قلعه، عاطفه حسن پور، مائده گوهری و زهرا علی‌پور قسمت‌هایی از کتاب‌هایی که خود نگارش کرده بودند، را برای حضار خواندند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار