رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر بجنورد از آغاز برخورد با صنوف مزاحم شهری با پلمب چهار سبزی فروشی میدان کارگر و سه سبزی فروشی میدان شهید در بجنورد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲ 14 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مهدی معلم اظهار کرد: با توجه به مشکلات شهری ایجاد شده توسط سبزی فروشی‌های میدان کارگر و شهید بجنورد از جمله معضل ترافیکی و آلودگی محیطی، پس از صدور ۶ اخطار و بی توجهی کسبه، امروز این سبزی فروشی‌ها پلمب شدند.

وی تاکید کرد: فعالیت غلط این افراد سبب سد معبر در پیاده رو، آلودگی محیطی و مشکلات بهداشتی به دلیل دفع نامناسب زباله ها، آسیب به فضای سبز و درختان، تخریب موزاییک فرش‌ها و تشدید معضل ترافیک شده بود که به علت عدم توجه به ۶ اخطار صادر شده برای آن ها، منجر به پلمب شد.

وی تصریح کرد: کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، مرجع رسیدگی به این موارد است و در ادامه نیز با قدرت به کار خودش ادامه می‌دهد تا این معضل شهری برطرف شود.

به گفته معلم، اجرای این مصوبه به کاهش ترافیک دو میدان اصلی شهر کمک می‌کند و امیدواریم این موضوع آغازی باشد برای ساماندهی صنوف میوه و تره و بار.

این عضو شورای اسلامی شهر تاکید کرد: یکی از مواردی که مردم به آن اشاره می‌کنند، بعضا گران بودن سبزی‌هایی است که در این محل به فروش می‌رسد؛ در عین حال زمانی که این موضوع را بررسی می‌کنیم، ریشه آن به گرانی اجاره مغازه‌ها برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: شهرداری بجنورد نیز چندین محل را از جمله میدان بار، کشتارگاه قدیم، بازارچه و... را برای این صنوف در نظر گرفت، اما کسبه از آن‌ها استقبال نکردند و جابه‌جا نشدند.

وی ادامه داد: صنوف آلاینده نباید در مرکز شهر فعالیت کنند چراکه با بهداشت محیط سروکار دارند و این موضوع با اصول بهداشتی منافات دارد؛ لذا تاکید ما این است که از مرکز شهر خارج شوند و به مکان‌های دیگر که برای آن‌ها در نظر گرفته شده یا خودشان می‌خواهند بروند.

معلم گفت: طی روز‌های آینده نیز در سایر نقاط به ویژه در مرکز شهر به بررسی این موضوع و در صورت لزوم برخورد با متخلفان خواهیم پرداخت.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار