در زمان استخدام ملاک عمل برای جذب افراد بومی یودن آن ها محسوب و در همین راستا هزاران مدرک برای استدلال این مورد ارائه می شود اما وقتی نیرو جذب و بکارگیری شد،متاسفانه تردد این نیروها به دلایل مختلف علاوه بر ضربه به شهرستان گاهی بنا به استفاده از خودروهای دولتی برای تردد خسارات و هزینه های جبران ناپذیری به بیت المال می زند.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳ 14 October 2015
تابناک خراسان شمالی-شاید بارها در سخنرانی ها و محافل مختلف از سوی مسئولان عالی رتبه استانی گفته شده استفاده از وسایل نقلیه دولتی در خارج از وقت اداری به غیر از انجام ماموریت ممنوع بوده و کسی حق تردد را ندارد.
طی سال های گذشته این موضوع نقد رسانه ها بوده به طوری که در زمان محمد حسین جهانبخش و ابوطالب شفقت استانداران وقت نیز تاکیدات ویژه ای بر پیگیری موضوع انجام داده و در برخی از این اظهار نظرها عنوان شده در راهنمایی و رانندگی در صورت اینکه مسئول دولتی خارج از وقت اداری حکم ماموریت نداشت موظف به جریمه و یا حتی توقیف این وسیله نقلیه هستند.
اما موضوع رفت و آمدها در خارج از وقت اداری به حوزه های داخل شهرستان مربوط نشده؛بلکه از یک شهرستان به مرکز استان نیز انجام می شود که علاوه بر مقام مسئول تیمی از کارمندان نیز با خودروی دولتی در حال تردد هستند.
در موقعی استخدام این افراد با هزاران مدارک مختلف بومی بودن خود را در شهرستان اثبات می کنند اما پس از اینکه شروع به کار کردند به دلیل فراهم نبود شرایط  در حوزه محل کار مجبور به تردد می شوند.
این موضوع در حالی ادامه دارد که گاهی هزینه بنزین این ترددها سالانه بیش از 12 میلیون تومان تمام شده و هیچ نظارتی از سوی مقام های عالی رتبه استانی که در تربیون ها و مصاحبه ها با خبرنگاران این مسئله را عنوان می کنند بیان نمی شود.
در حال حاضر با وجود اینکه در این ترددها در برخی از اوقات دیده شده و یا مسئولین نیز از آن اطلاع دارند نسبت به پیگیری این موضوع هیچ اقدامی انجام نمی دهند.
اما قضیه این استفاده نادرست از اموالی دولتی به این موارد ختم نمی شود؛گاهی خودروهای دولتی وسایلی برای حرکت های نمایشی در جاده ها و همچنین مسافرت ها و گردش های تفریحی با خانواده تبدیل شده که این خود علاوه بر استهلاک،کاهش عمر مفید وسایل نقلیه را به دنبال داشته که برای تامین خودورهای جدید برای جایگزینی خودروهای فرسوده نیازمند پیگیری ها فراوان در طول چند سال است.
برخی از این وسایل نیز که فاقد کارت سوخته بوده و از سهمیه آزاد بنزین استفاده می کنند نیز با پول بیت المال بوده و باید توجه داشت استفاده های شخصی و نادرست از این وسایل علاوه بر جایز نبودن از لحاظ شرعی موجب ضرر و زیان های جبران ناپذیری می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار