کد خبر: ۱۱۲۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 29 August 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

پای در مسیر طریق الحسین که بگذاریم صحنه های زیبایی از عاشقی و دلدادگی به اهل بیت و امام حسین علیه السلام می‌بینیم مواکب با نام‌های مختلف در میان راه برای استراحت زوار اربعین برپا شده‌اند دوستداران اهل بیت عاشقانه و خالصانه با آنچه در توان دارند در میدان خدمت به زوار اربعین حسینی هستند .

در این میان دیدن بچه‌های خردسال با ظرف‌های نذری خرما، بطری‌های آب و میوه شوری دیگر به انسان می‌دهد به راستی این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست در مسیر که قدم برر داریم افرادی را می‌بینیم که با کودکان خردسال خود یا نوزادان شیرخوار خود به زیارت اربعین می‌روند یا پیرمردان پیرزنانی که با ویلچر یا عصا آرام آرام در عقب جمعیت گام برمی‌دارند.

تسبیح‌هایی که به ذکرهای نورانی متبرک می‌شود همه گویای یک چیز است عشق به حسین پیر و جوان زن و مرد، کودک و خردسال ملیت نمی‌شناسد در مسیر پرچم‌های کشورهای مختلف بر دوش زائران آن کشورها نمایان از حضور گسترده و جهانی در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی است.

کشور عراق و شهرهای زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی و سامرا میزبان دوستداران اهل بیت علیهم السلام هستند و شمردن ستون‌های میان راه دلخوشی دارد که شوق رسیدن به حرم یار را نوید می دهند، وقتی به گذشته فکر می‌کنی و در حسرت همچنان حال و هوایی بودی به عمودها با تبسم نگاه می‌کنید.

در میان راه خستگی از تن همه زوار بیرون می‌رود چرا که شور و شوق جمعیت برای رسیدن به بین الحرمین، حرم مطهر امام حسین علیه السلام در روز اربعین و شرکت در همایش عظیم پیاده‌روی جایی برای هیچ گونه خستگی باقی نمی‌گذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار