مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: همزمان با کشت پاییزه در این استان دستورالعمل مدیریت توامان آب و برق برای مدیریت مصرف در این استان پیاده‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳ 22 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، صبح امروز سیدعقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در نشست اعضای ستاد مدیریت کشت پاییزه در این استان، اظهارکرد: با توجه به محدودیت منابع آب سطحی و زیرزمینی در استان، اهتمام دستگاه‌های مرتبط بر این است که علاوه بر رعایت الگوی کشت، مصرف منابع آب به صورت بهینه مدیریت شود.

وی گفت: مطابق با شیوه‌نامه مدیریت توامان مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی برق‌دار و دستورالعمل اجرایی آن می‌بایست میزان برداشت آب و مصرف انرژی تمامی چاه‌های کشاورزی برق‌دار مورد بررسی و پایش قرار گیرد و به میزان مجاز در پروانه‌های صادر شده استفاده گردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: اعتبار پروانه بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی نیز به عنوان یکی از بند‌ها و الزامات شیوه‌نامه می‌بایست مورد پایش قرار گیرد و همچنین برنامه تغییر ساعت کارکرد موقت و دائمی چاه‌ها موضوع برداشت مطابق پروانه بهره‌برداری ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: موضوع مدیریت مصرف انرژی علاوه بر اطلاع‌رسانی به مالکین چاه‌ها، در بازدید‌های میدانی، مورد تاکید خواهد بود و کشاورزان گرامی می‌بایست به میزان حجم پروانه‌های بهره برداری اقدام کنند.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار