مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین از اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سرعین با هدف افزایش بهره‌وری در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 14 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، داور داوردان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد‌های انجام گرفته در طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در بخش سبلان شهرستان سرعین و با ارائه آمار‌های مربوط به این طرح اظهار کرد: تجمیع ۴۲ قطعه به یک قطعه در سطح ۳۷ هکتار، تجمیع ۵ قطعه به یک قطعه در سطح ۹ هکتار از جمله اقدامات انجام گرفته این طرح است.

وی در راستای چشم‌انداز توسعه پایدار و بهبود عملکرد بخش کشاورزی در شهرستان سرعین به ابعاد و آثار این طرح پرداخت و افزود: این طرح یک گام مهم به سوی توسعه حوزه کشاورزی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی شهرستان سرعین محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین با ارائه تحلیلی از ضرورت‌های اجرایی چنین طرح‌هایی مطابق نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه گفت: با توجه به تحولات جمعیتی، افزایش نیاز‌های غذایی و تغییر الگو‌های مصرفی در جامعه، لازم است بخش کشاورزی نیز با تغییر و بهبود فرآیند‌های خود، به ارتقای سطح تولید و افزایش بهره‌وری بپردازد. طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سرعین، همین هدف را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، اراضی کشاورزی متفرقه و پراکنده در سرعین تجمیع شده و به یکپارچگی واحدی نیز دست خواهیم یافت. این اقدام منجر به حذف پراکندگی اراضی و همچنین امکان استفاده بهینه از منابع آبی، خاکی و مدیریت بهتر منابع طبیعی را فراهم خواهد کرد.

داوردان گفت: طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در سرعین از طریق هماهنگی با کشاورزان و ارائه برخی خدمات و مشاوره‌های فنی به کشاورزان در حال انجام است. با اجرای این طرح، ضمن اینکه اراضی کشاورزی در سرعین به صورت منظم و سازمان‌یافته‌تر خواهد بود بلکه فعالیت‌های کشاورزی نیز با رویکرد حرفه‌ای‌تری انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین به تشریح دستاورد‌های اجرای چنین طرحی تصریح کرد: متخصصان و اهل تجربه معتقدند که ترتیب‌دهی و مدیریت بهتر بازار و فروش محصولات کشاورزی از مزایای این طرح است. با تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی، امکان ایجاد واحد‌های تولیدی بزرگتر و مدرن‌تر و همچنین رقابت قوی‌تر بازاریابی فراهم خواهد شد. این امر به کشاورزان این منطقه امکان می‌دهد تا با تولید محصولات با کیفیت بالا و به مقیاس بزرگتر، آثار بیشتری را در بازار‌های داخلی به نمایش بگذارند و درآمد و سود خود را نیز افزایش دهند.

وی گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد سرعین و نقش آن در تامین نیاز‌های محصولات کشاورزی در سطح استان و منطقه، طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی می‌تواند به عنوان یک راهبرد مناسب در توسعه پایدار این منطقه مطرح شود.

داوردان در پایان با اشاره به استقبال و تعامل مناسب کشاورزان در پیشبرد این طرح، همکاری دستگاه‌هایی که به نحوی امکان توسعه و نهادینه کردن این طرح را دارا هستند را خواستار شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار