مدیر‌کل ثبت‌ احوال چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی‌های سازمان ثبت احوال و وزارت امورخارجه زیرساخت‌های لازم جهت صدور و تحویل کارت ملی هوشمند برای ایرانیان مقیم خارج کشور فراهم شده است و هم اکنون در ۳۰ نمایندگی جمهوری اسلامی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 15 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مهدی موسوس گفت: با راه‌اندازی سامانه «سهیم» یا سامانه «هویت یکتای ملی ایرانیان» مردم چهارمحال و بختیاری می‌توانند ۲۱ خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، تغییر نشانی، درخواست تغییر نام و نام‌خانوادگی، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات، اخبار و اطلاعات و آگاهی از قوانین و مقررات را از این طریق دریافت کنند.

مدیر‌کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: ارائه خدمات در سامانه سهیم گامی است در راستای دولت الکترونیک و با هدف تسریع در ارائه خدمات و تسهیل دسترسی مردم به خدمات هویتی انجام شده و مردم می‌توانند برای دسترسی به این سامانه به آدرس اینترنتی sabtahval.sahim.ir مراجعه و پس از احراز هویت خدمات مورد نظر را دریافت کنند.

وی افزود: یکی از خدمات ارائه شده در این سامانه تغییر نشانی محل سکونت است که از الزامات قانون مدیریت داده‌ها بوده و شخص مکلف است ظرف ۲۰ روز پس از تغییر مکان سکونت خود، آدرس جدید را تنها با درج کد پستی جدید به صورت رایگان تغییر دهد.

چگونگی صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خارج کشور

موسوی همچنین درباره صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان مقیم خارج کشور، بیان کردند: با هماهنگی‌های سازمان ثبت احوال و وزارت امورخارجه زیرساخت‌های لازم جهت صدور و تحویل کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج کشور فراهم شده است.

وی بیان کرد: صدور کارت ملی هوشمند برای ایرانیان مقیم خارج کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی هم اکنون در ۳۰ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران فعال است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارائه خدمات هویتی در دفاتر پیشخوان دولت اظهار داشت: برخی خدمات ثبت احوال از جمله اخذ درخواست کارت ملی هوشمند و تحویل آن، تعویض شناسنامه، المثنی و درخواست تغییر نام و نام‌خانوادگی به منظور تسریع در خدمت‌رسانی در بیش از ۴۰ دفترپیشخوان شهری و روستایی به هم استانی‌ها ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار