معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ۲۵ درصد کل سرمایه‌ گذاری‌های خارجی کشور در این استان انجام شده که با پیشرفت بالای ۷۵ درصد همراه هستند.
کد خبر: ۱۱۵۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 24 January 2024

تابناک خوزستان: محمد راضی جلالی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاع اجتماعی خوزستان اظهار کرد: فرایند کار در خوزستان به دلایل مختلفی از جمله مشکلات تحریم‌ها و برخی موانع داخلی، آنگونه که باید محقق نشده است که این موضوع ماموریت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دوچندان می کند.

وی افزود: آمار بیکاری در استان خوزستان با وجود صنایع بزرگ، همچنان بالا است به طوری که اکنون رتبه ششم بیکاری در کشور را داریم. عمده‌ترین دلیل بیکاری در استان خوزستان توجه به اقتصاد دولتی است در حالی که فعالیت‌های اقتصادی کشورهای توسعه یافته بر اساس توسعه بخش خصوصی و نظارت بخش دولتی است.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بر خلاف آنچه که تصور می‌شود سهم نفت در اشتغال استان کمتر از سه درصد است زیرا صنایع ما بالادست بوده و محصولات خود را خام فروشی می‌کنند.

وی با بیان اینکه زنجیره ارزش یکی از راهبردهای مهم در جهت‌دهی اثرگذار در توسعه اقتصادی و از شاخص‌های توسعه پایدار است افزود: در استان خوزستان ظرفیت های گسترده ای در بحث خرما و ماهی های گرمابی وجود دارد که توجه به آنها، رونق اشتغال را به همراه خواهد داشت.

راضی جلالی با بیان اینکه ارائه تسهیلات باید بر مبنای زنجیره ارزش باشد گفت: با وجود اینکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرما در کشور هستیم اما خرمای مصرفی ما در بازار، توسط یکی از استان‌های شمالی بسته‌بندی می‌شود.

وی در ادامه به توسعه صنایع پایین دست در استان اشاره کرد و افزود: دیگر اجازه راه‌اندازی صنایع بالادست را در استان نمی‌دهیم زیرا این صنایع نه تنها منافعی برای استان نداشته بلکه هدر دادن منابع و خام فروشی به کشورهای دیگر است.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به وجود بنادر، مرز خاکی و آبی، شبکه راه و ریلی و همچنین فرودگاه در استان گفت: همچنین اخیرا مجوز حمل کالا و مسافر برای فرودگاه دزفول صادر شده است.

وی افزود: از آنجا که بزرگترین صادرکننده صیفی‌جات به روسیه هستیم، بنا داریم سه سامانه پرتودهی گاما را برای ضدعفونی کردن محصولات کشاورزی وارد استان کنیم.

همچنین مجتبی ظفری پور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ضمن قدردانی از زحمات آقای رشنودی مدیرکل پیشین گفت: امیدوارم با کمک تمامی دوستان بتوانیم در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کرده و دغدغه‌های پرسنل را کاهش دهیم.

وی آمار جامعه کارگری استان را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار، حل مشکلات کارگری و کمک به کارگاه‌های مشکل دار از مهمترین برنامه های این اداره کل خواهد بود همچنین تلاش می‌کنیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی اقدامات موثری انجام دهیم.

ظفری پور گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات، سعی می‌کنیم از ظرفیت جامعه کارگری و کارفرمایی در جهت حضور حداکثری در انتخابات استفاده کنیم.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم از خدمات اصغر رشنودی تقدیر و مجتبی ظفری پور به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان معرفی شد.

مجتبی ظفری‌پور سوابقی از جمله رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دزفول و معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان را در کارنامه خود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار