مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون آماری از ازدواج سفید در استان اردبیل برخلاف برخی از استان‌های دیگر به ثبت نرسیده و شاهد آن نبودیم.
کد خبر: ۱۵۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴ 04 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بهزاد ستاری پیش از ظهر امروز در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: اگر ازدواج سفیدی نیز آمارش اعلام شده از نظر بهزیستی مورد تایید نیست چرا که به هیچ‌وجه چنین ازدواجی را در استان شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه در نوع خشونت، خشونت مالی در استان اردبیل جایگاه اول را دارد، گفت: البته در علل و عوامل این موضوع باید رابطه مسائل اقتصادی را با خشونت و حتی طلاق مورد بررسی قرار داد که می‌تواند خود یکی از عوامل اصلی در این موضوع و مسائل باشد.

راه‌اندازی مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد تعداد کودکان کار و خیابانی در اردبیل نیز یادآور شد: قطعا این تعداد محدود است ولی جمع‌آوری این کودکان تنها در حیطه وظایف بهزیستی نیست بلکه سایر نهادها نیز در این موضوع دخیل هستند.

ستاری از دادگستری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و ... به عنوان دستگاه‌های دخیل و مداخله‌گر در موضوع جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی خبر داد و بیان کرد:‌ قرار بود آذرماه جلسه ستاد کودکان کار و خیابانی در اردبیل با حضور مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون برگزار شود که این جلسه به دلیل حاضر نبودن مسئول این حوزه لغو شد ولی ما در قالب جلساتی که در این ارتباط برگزار می‌شود سعی می‌کنیم در حد وظایف و اختیاراتمان مسائل را رصد کنیم.

وی با یادآوری اینکه به هیچ‌وجه بهزیستی تنها نمی‌تواند این معضل را برطرف کند، گفت: وضعیت استان اردبیل از لحاظ وضعیت کودکان کار و خیابانی یک وضعیت عادی و سفید است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه اکثریت این کودکان دارای خانواده بوده ولی به دلیل مشکلات اقتصادی و درآمدی به کار کردن روی آورده‌اند، افزود: البته در آیین‌نامه‌های جدید در جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی برخی ابهامات گذشته در تعیین وظایف و اختیارات نهادها برطرف شده و امیدواریم با شفاف‌سازی وظایف دستگاه‌ها در این زمینه بتوانیم مسائل و موضوعات مختلف را به دقت رصد کنیم.

ستاری با اشاره به شکسته شده تابوی طلاق در استان به مانند سایر مناطق تصریح کرد:‌ بله باید اذعان کرد که قبح این مسئله شکسته شده و امروزه به راحتی زوجین در همان دوران نامزدی و اوایل زندگی دم از طلاق و جدایی می‌زنند که این خود سبب شده تا روز به روز بر تعداد طلاق افزوده شود.

این مسئول افزود: البته به اعتقاد بنده ما باید روی مسائل مختلف در این حوزه با دید پیشگیرانه بیشتر کار کنیم و در کنار آن همسرگزینی را برای زوجین به عنوان یک اصل اساسی معرفی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با یادآوری اینکه نباید در همسرگزینی زوجین دچار برخی هیجانات زودگذر شوند، گفت: البته ما مسائل اقتصادی و فقر مالی را در تولید طلاق غیر‌قابل‌تاثیر نمی‌دانیم.

ستاری با بیان اینکه باید با دید مثبت انتخاب همسر با شرایط خاص زوجین انجام شود، گفت: اینکه طول مدت ازدواج در این استان 16 سال است با توجه به نرخ مرگ و میر و طلاق تعریف می‌شود که باید روی این موضوعات بسیار دقیق بود.

وی افزود: از بین مراجعه‌کنندگان به واحدهای بهزیستی 67 درصد زوج‌ها در سنین 20 تا 30 ساله ازدواج کرده‌اند که البته این میانگین مربوط به آقایان است و سن ازدواج زنان نیز تا 66 درصد در گروه سنی 18 تا 25 سال اتفاق افتاده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه آماری از ازدواج در سنین زیر 15 سال نداریم که بیانگر ازدواج‌های زودهنگام باشد، گفت: به نظر می‌رسد در بحث ازدواج ما در عوامل روبنایی با هیچ مشکل خاصی روبه‌رو نیستیم چرا که همه می‌توانند از یک خانواده تحقیق سریعی را از وضعیت آنها به دست آورند.

ستاری یادآور شد: در امر ازدواج آنچه که مهم به نظر می‌رسد مسائل زیربنایی است که شامل خصیصه‌های فردی، اجتماعی و روانی افراد است که پنهان به نظر می‌رسد و تا 50 درصد این عوامل در امر طلاق موثر هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار