معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری مدیرکل میراث فرهنگی یزد گفت: در 9 ماه امسال 100 پرونده سرمایه گذاری در این استان تشکیل شده که بیانگر جذب پنج هزار میلیارد ریال سرمایه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان است.
کد خبر: ۱۶۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 18 January 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نصیری  افزود: در این مدت مقدمات ایجاد پنج هتل 4 و 5 ستاره و طرح توسعه 6 هتل در دست بررسی واقدام است .

وی اظهار کرد: در این بخش برای ساخت هتل ها یکسری خدمات جانبی و یکسری خدمات بانکی و تسهیلاتی نیاز است با این حال با ایجاد مقدمات کار ساخت یک هتل 5 ستاره در اردکان آغاز شده و مجوزهای لازم اخذ شده است که کلنگ عملیان اجرایی آن نیز چندی قبل از سوی ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور زده شد..
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اضافه کرد: در شهرستان میبد ساخت هتل پنج ستاره نیز با جدیت دنبال می شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود اماکن اقامتی علاوه بر تلاش برای دعوت و زمینه سازی حضور سرمایه گذاران برای هتل های چهار و پنج ستاره در قالب گسترش هتل های سنتی به عنوان یک برند شاخص یزد اقدام شده و همچنین در قالب طرح اقامتگاههای بوم گردی علاوه بر تأمین بخشی از خدمات اقامتی، پذیرایی و گردشگری به عدالت درآمدی نیز التفات شده است .
این مسئول تاکید کرد: اهمیت توسعه هتل های موجود چنان واضح است که به عنوان یک اولویت اصلی مطرح شده و در حال حاضر علاوه بر طرح توسعه هتل داد که در این خصوص پیشتاز بوده و تا پایان سال، 35 اتاق به ظرفیت اتاق های خود اضافه می کند.
معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: البته هتل باغ مشیرالممالک، ارگ جدید یزد، پارسیان، صفائیه یزد و ایرانگردی و جهانگردی طرح های مصوب توسعه دارند که با حمایت بیشتر مسئولان بخخصوص تامین تسهیلات بانکی می توانند در مدت کوتاهی ظرفیت اقامتی خود را با حداقل هزینه ممکن افزایش دهند.
نصیری یادآورد شد: سایر تاسیسات گردشگری شامل اقامتگاههای بوم گردی روستایی ،مجتمع های بین راهی ،کمپ های کویری و گردشگری ،مجتمع های تفریحی و توریستی ،باغ پرندگان نیز در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها بیش از هزار نفر به صورت مستقیم و 3500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی گفت: پیشنهاد سرمایه گذاری در گردشگری های نوین شامل پرواز با بالون و پاراگلایدر نیز در حال بررسی واقدام بوده و پیش بینی می شود در سالجاری بیش از 70 هزار نفر گردشگر خارجی از اثار وابنیه تاریخی استان بازدید کنند.
استان یزد یکهزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و 600 بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
یزد همچنین با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر نساجی ، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
این استان هم اکنون در کنار اصفهان و فارس به عنوان مثلث گردشگری ایران مقصد بسیاری از سفرهای تفریحی و توریستی و علمی گردشگران داخلی و خارجی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار