کد خبر: ۲۰۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 03 April 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر حوزه‌های علمیه استان یزد اعلام کرد: سه رشته تخصصی" تفسیر امامت"،" حقوق و شیعه شناسی" و" فقه" به حوزه‌های علمیه یزد اضافه می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین "محمد شمس"  با اشاره به ضرورت کسب معارف دینی در دوره‌های مختلف، اظهار کرد: مردم استان یزد به دلیل وجود ظرفیت‌های دینی و مذهبی نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در عرصه‌های مختلف کشور ایفا می‌کنند.

وی مشارکت در ثبت‌نام و پذیرش بومی حوزه‌های علمیه استان یزد‌ در طول سه سال گذشته را از جمله نشانه‌های ظرفیت علمی و دینی یزدی‌ها دانست و بیان کرد: زمان ثبت‌نام حوزه‌های عملیه استان یزد از بهمن ماه 94 آغاز و تا 26 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

حجت الاسلام شمس با اشاره به ضرورت کسب علوم مختلف به ویژه علوم دینی و الهی مذهب تشیع در راستای تبیین اهداف نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال حضر 115 استاد و يك‌هزار و 400 طلبه در حوزه‌های علمیه استان یزد در حال ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به متقاضیان هستند.

مدیر حوزه های علمیه استان یزد با اشاره به پذیرش مقاطع تحصیلی سیکل، دیپلم و بالاتر در حوزه‌های علمیه یزد، افزود: در این دوره از ثبت‌نام حوزه های علمیه استان، بیش از 200 نفر ثبت‌نام می‌شوند.

حجت الاسلام شمس در پايان نيز پذیرش تمام شرکت‌کنندگان در این دوره از ثبت‌نام حوزه‌های علمیه را از جمله ویژگی این دوره عنوان کرد و ادامه داد: در سال تحصیلی جدید سه رشته تحصیلی با عناوين "تفسیر امامت"، "حقوق و شیعه شناسی" و "فقه" به رشته‌هاي تخصصي حوزه‌های علمیه یزد اضافه شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار