کد خبر: ۲۲۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 13 May 2016

به گزارش تابناک یزد،آخرین روز هفته هلال احمر مقارن با برگزاری چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر است و بنابر اعلام رییس جمعیت هلال احمر، اعلام رسمی نتیجه انتخابات مجامع پس از بررسی و ارزیابی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی؛ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جلسه هیئت نظارت بر انتخابات چهارمین دوره مجامع جمعیت هلال احمر، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری و نظارت بر انتخابات، گفت: دست اندرکاران برگزاری انتخابات مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند و این انتخابات امانت مردم در دست آنهاست که بایستی برگزاری آن به دقت انجام شد.

انتخابات امروز با حضور حداکثری اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر

در ادامه این جلسه، دکتر سیدامیر محسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در آخرین روز هفته هلال احمر قرار داریم و این روز مقارن با برگزاری چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر است، افزود: از تمامی تلاشگران در عرصه انتخابات چهارمین دوره مجامع جمعیت هلال احمر سپاسگزارم؛ چرا که این افراد تلاش‌های بسیاری برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این انتخابات انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز مرحله نخست انتخابات در حال انجام است، تصریح کرد: انتخابات امروز با حضور حداکثری اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است و نسبت به برگزاری این انتخابات نظارت بسیار دقیق و مطلوبی صورت گرفته است.

در ادامه این جلسه ارتباط ویدئو کنفرانس با مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، قم، البرز، کرمانشاه، سمنان، آذربایجان غربی و لرستان انجام شد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی با حضور در شعبه اخذ رای معاونت توانبخشی انتخابات مجامع هلال احمر با اشاره به این که مردم با حضور پررنگ در تمام انتخابات در سرنوشت عرصه‌های مختلف کشور سهیم هستند، گفت: انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر نیز نماد مردمی بودن این جمعیت بوده که بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این که مردم با مشارکت در انتخابات هلال احمر می توانند افراد اصلح را به عنوان نماینده خود در مجمع معرفی کنند، اظهار کرد: براساس گزارش هیئت نظارت در حال حاضر انتخابات در تمام استان های کشور طبق روال در حال انجام است و انتظار داریم با انتخاب مردم، جمعیت خوبی را رقم بزند.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: امیدواریم برآیند این انتخابات، مجمع قدرتمندی برای انتخاب شورای عالی توانمند جمعیت هلال‌احمر باشد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد اهداف جمعیت هلال‌احمر، تصریح کرد: اهداف هلال‌احمر منطبق با تعالیم اسلام است که انسان‌ها را به نوعدوستی، احسان، نیکوکاری و ... دعوت می‌کند که ان شالله رأی مردم و انتخاب مجمع برای این جمعیت منشأ خیروبرکت باشد.

اعلام رسمی نتیجه انتخابات مجامع پس از بررسی و ارزیابی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات

دکتر ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در جمع رابطان ستاد مرکزی چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر با استان‌ها، با اشاره به این که نتیجه آرای مجامع جمعیت هلال‌احمر تا پایان امروز مشخص می‌شود، گفت: اعلام رسمی نتیجه انتخابات مجامع پس از بررسی و ارزیابی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجامع اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات انجام شده و از طریق ویدئو کنفرانس با 10 استان ارتباط برقرار کردیم و بحمدالله همه استان‌ها از مشارکت و حضور پرشور واجدین شرایط در انتخابات هلال‌احمر خبر دادند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان این که جمعیت‌های ملی در دنیا بزرگترین سازمان مردم‌نهاد محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در انتخابات مجامع جمعیت هلال‌احمر، بالاترین رده جمعیت که همان اعضای شورای عالی هستند، با مشارکت افراد از مجامع شهرستانی و استانی و کشوری، انتخاب می‌شود.

انتخاب 7 عضو اصلی و 2 بازرس شورای عالی هلال‌احمر پس از انتخابات

همچنین دکتر نوبخت، عضو شورای‌عالی جمعیت هلال‌احمر در حاشیه برگزاری انتخابات و حضور در حوزه اخذ رای شمیرانات با اشاره به این‌که با برگزاری انتخابات، تعیین سرنوشت انسان‌ها به دست خود آنها سپرده می‌شود، اظهار کرد: مسلما در نظام‌های دموکراتیک و مردم‌سالار به این اصل مترقی انسانی بها داده می‌شود و ما این را به فال نیک می‌گیریم که در آخرین روز هفته هلال‌احمر شاهد برگزاری این انتخابات هستیم.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر گفت: در جریان برگزاری این انتخابات در تمامی استان‌ها در نهایت هفت نفر به عنوان اعضای اصلی شورای عالی هلال‌احمر و 2 نفر نیز به عنوان بازرس انتخاب خواهند شد.

نوبخت افزود: جمعیت هلال‌احمر یک سازمان غیردولتی و خیریه جهانی است که در ایران از حدود یک‌صد سال پیش ایجاد شد تا با ثبت ارزش انسانی، بین انسان‌ها، روابط انسانی حاکم کند و صلح و دوستی را رواج دهد.

دکتر سیدرضا رئیس کرمی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر نیز در حاشیه برگزاری انتخابات، اظهار کرد: داوطلبان و جوانان هلال‌احمر، اساس توانمندی و قدرت جمعیت هلال‌احمر هستند؛ لذا هر اندازه که توان سخت‌افزاری و تجهیزاتی بالا باشد، حضور نیروی انسانی توانمند و با انگیزه نتایج بهتر و بیشتری در بر خواهد داشت.

وی با تاکید بر این‌که در این انتخابات، داوطلبان صالح و شایسته‌ای برای حضور در سطح کلان تصمیم‌گیری جمعیت انتخاب می‌شوند، گفت: انتخابات مجامع عمومی شوراهای اجرایی، نماد بارز حضور و نقش موثر مردم در جمعیت هلال‌احمر هستند.

رئیس‌کرمی با حضور در این حوزه انتخابی در شهرستان شمیرانات، با تشکر از تمامی دست‌اندرکاران اجرایی و نظارت انتخابات، اظهار امیدواری کرد که امروز داوطلبان و جوانان جمعیت هلال‌احمر با حضور پر شور خود حماسه حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی را تکرار کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، خان‌محمدی، فرماندار شهرستان شمیرانات نیز با اشاره به شرایط اقلیمی استان تهران، اظهار کرد: استان تهران به ویژه شمیرانات از نظر بروز حوادث طبیعی، به دلیل شرایط جوی، اقلیمی، بارش‌ها و غیره بسیار خاص است.

وی افزود: ظرفیت ما برای امداد و کمک‌رسانی در مواقع ضروری بسیار محدود است و باید با آموزش، مردم را برای رویارویی با این اتفاقات آگاه کنیم.

خان‌محمدی با تاکید بر اهمیت توجه به رویکرد اجتماعی و حضور مردمی در بحث امداد و نجات، بهره‌گیری از ظرفیت فناوری جدید، ایجاد پایگاه‌های هوشمند برای مدیریت بحران و اطلاع‌رسانی، افزود: امیدواریم با مطالعه و بهره‌گیری از طرح‌های جهانی و موفق، استفاده از توانایی‌های مردم، ایجاد ساختارهای مناسب، ایجاد انگیزه، تمرین و آموزش و با تعامل دو سویه نیروهای مردمی و هلال‌احمر، بتوانیم آمادگی لازم را برای حفظ جان انسان‌ها به‌دست آوریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار