معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر لزوم ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد در مناطق حاشیه‌ای شهرها به ویژه شهر یزد تاکید کرد.
کد خبر: ۲۳۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 29 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی در کارگروه ارتقا اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری توسعه پایدار استان یزد که در سالن موحدین استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای رفع مشکلات شهر و مردم نیاز به مشارکت خود مردم نیز وجود دارد و تا آنها پای کار نباشند، معضلات به شکل جدی و پایدار برطرف نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در استان یزد نیز سکونتگاه‌های غیررسمی وجود دارد و علاوه بر آن، بافت‌های فرسوده در مناطق حاشیه شهر سبب بروز معضلات و آسیب‌هایی شده که لازم است بررسی و برطرف شود.

طالبی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در حل این مشکلات عنوان کرد: تجربه موفقی در این زمینه در استان یزد حاصل شده و تشکل‌های مردم‌نهاد به خوبی توانسته‌اند با ورود به برخی موارد، حداقل در زمینه فرهنگ‌سازی کمک رسان دستگاه‌های دولتی باشند و به رفع سریع‌تر مشکلات کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که نیاز به ورود جدی‌تر تشکل‌های مردم‌نهاد در آن به شدت احساس می‌شود، رفع مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

طالبی اظهار داشت: علاوه بر تشکل‌های مردم نهاد، خیران نیز باید به کمک دستگاه‌ها بیایند تا با ایجاد مراکزی از جمله مدرسه، کتابخانه، مسجد، پارک و ... به رفع نیازهای مردم در این مناطق کمک کنیم.

وی تصریح کرد: اگر خیران در مقوله ساخت مکان‌های مورد نیاز و تشکل‌های مردم نهاد در مقوله فرهنگ‌سازی و جذب مشارکت مردم همراهی کنند، آنگاه می‌توان بودجه‌های دولتی در این مناطق را به سمتی برد و در مواردی هزینه کرد که توجه کمتری به آن صورت گرفته است.

طالبی با تاکید بر اینکه مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی و معضلات حاشیه‌نشینی قابل انکار نیست اما به نظر می‌رسد در صورتی که دستگاه‌های دولتی با یکدیگر همراهی و همکاری داشته باشند و خیران و تشکل‌های مردم‌نهاد نیز به یاری آنها بیایند، می‌توان به نحو مطلوبی به مدیریت این مناطق پرداخت.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کارگروه ارتقا اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری توسعه پایدار در استان یزد افزود: این کارگروه توانسته مدیریت و هماهنگی خوبی بین دستگاه‌ها برای رفع مسائل و مشکلات در مناطق حاشیه‌ای شهر ایجاد کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار