کد خبر: ۳۹۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 08 March 2017

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اقدامات موثر اعتباری و عمرانی این اداره کل در سالجاری، اظهار کرد: مجموع سرانه کنونی فضاهای ورزشی استان 87 سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر است که تا رسیدن به یک مترمربع در افق 1404 فاصله زیادی دارد.

«مسعود شریعتی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در سال 95 پیشرفت‌هایی خوبی در ورزش استان اعم از ورزش قهرمانی، ورزش همگانی، بحث زیرساخت‎‎ها و امور مربوط به جوانان اتفاق افتاد.

به گفته‌ی وی، در بحث اعتبارات 19 میلیارد تومان برای اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری مصوب شده بود که استان‌ یزد با تخصیص‌های خوبی که داشت، جزو استان‌های برتر در زمینه جذب اسناد خزانه بشمار آمد.

وی در مورد برخی طرح‌های عمرانی حوزه ورزش نیز اظهار کرد: اسکواش یکی از رشته‌های ورزشی پرافتخار در استان است که سال‌ها از نداشتن زیرساخت برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی رنج می‌برد ولی خوشبختانه با اعتباراتی که به این حوزه اختصاص یافت در سال گذشته بخش مسابقه و تمرینی این مجموعه مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امیدواریم تا نمیه اول سال آینده نیز بخش مسابقه‌ای و قهرمانی آن آماده افتتاح شود.

این مسئول از تخصیص پنج میلیارد تومان ار محل مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان برای تکمیل پیست مسقف دومیدانی ورزشگاه بزرگ یزد خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تکمیل این طرح تا پایان سال 1396 زیرساخت مناسبی برای این رشته ورزشی مادر در استان فراهم شود.

شریعتی از دیگر طرح‌های عمرانی سال جاری براساس اعتبارات تخصیص یافته را طرح رضوانشهر، ورزشگاه شهید محصل مهریز، تعویض کف‌پوش سالن 14 معصوم و تکمیل سالن نیمه تمام روستای زردین ذکر کرد.

به گفته‌ی این مسئول، هم‌اکنون 66 طرح عمرانی ورزشی در استان وجود دارد که با اعتبارات مختلفی که به آنها تخصیص می‌یابد در دست اجراست.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری شاهد تکمیل سالن‌های 1200 نفری بافق، زارچ و ابرکوه، سالن ورزشی فهرج و تعویض کف‌پوش‌های چندین سالن ورزشی در محلات شهر یزد و برخی شهرستان‌های استان باشیم.

وی در همین رابطه از تکمیل و بهره‌برداری سالن ورزشی بخش مرکزی شهرستان بهاباد به عنوان اولین سالن ورزشی سرپوشیده در این بخش محروم، سالن ورزشی ملاباشی و چندین زورخانه خیری در استان در ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان سرانه کنونی فضاهای ورزشی متعلق به این اداره کل را 61 سانتی‌متر مربع برای هر یزدی و به احتساب سایر فضاهای ورزشی استان 87 سانتی‌متر مربع خواند و گفت: البته این سرانه تا رسیدن به یک مترمربع در افق 1404 فاصله زیادی دارد.

شریعتی با اشاره به افزایش سهمیه چمن مصنوعی استان از دو به 12 مورد در سال جاری گفت: این چمن‌های مصنوعی که شش مورد آن به بهره‌برداری رسیده و شش مورد دیگر تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود، در 9 شهرستان یزد با مشارکت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی ایجاد یا در حال ساخت است.

«احمد طالبی» معاون امرو فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست خبری اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های این حوزه مربوط به انجمن‌ها و سازمان‌های مردن نهاد و بخشی نیز مرتبط به رفع نیازهای حوزه جوانان است که براساس نیازسنجی‌های انجام شده، مهمترین نیاز کنونی جوانان یزدی اشتغال است که باید به اولویت تمام دستگاه‌ها تبدیل شود و اداره کل ورزش و جوانان نیز در این باره نقش هماهنگ کننده را دارد.

وی از دیگر موضوعات در دستور کار این حوزه را رسیدگی به موضوعات خانواده و آسیب‌ای اجتماعی حوزه جوانان برشمرد.

وی با بیان این که خوشبختانه مدیران قبلی این مجموعه کمیته‌هایی را در حوزه خانواده تشکسیل داده‌اند، از تلاش برای راه‌اندازی کارگروه تخصصی در حوزه جوانان استان خبر داد.

طالبی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز سعی داریم که مکمل بخش ورزش باشیم و ضمن تقویت این حوزه در بخش‌های ورزشی، به ترویخ فرهنگ ورزش کردن و بعد همگانی ورزش کمک کنیم.

«ابوالفضل کارگر» معاون امور توسعه ورزش این اداره کل نیز گفت: خوشبختانه در بعد همگانی ورزش در استان اقدامات خوبی صورت گرفته به نحوی که ورزش استان یزد از این لحاظ از جایگاه آخر به رتبه‌های اول و دوم کشور در این حوزه ارتقاء یافته است.

وی موضوع ورزش قهرمانی را یک موضوع زمان‌بر برای استان خواند و از اقدامات مناسب و خیز بلند یزد برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و پارآسیایی خبر داد و گفت: در همین راستا حفظ آمادگی قهرمانان، پرورش قهرمانان جدید و آمایش بندی رشته‌های ورزشی و تعیین رشته‌های در اولویت از جمله این اقدامات بوده است.

وی از برگزاری متفاوت سومین دوره المپیاد ورزشی دارالعباده در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: امسال بجز رشته اسکواش به دلیل کمبود زیرساخت، در 13 رشته ورزشی در اولویت درجه یک استان و در رده سنی نوجوانان، مسابقات در شهرستان‌های مختلف برگزار شد که قرار است در ابتدای سال آینده آمایش‌بندی و ارزیابی هیات‌ها و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها بررسی و اعلام شود.

کارگر گفت: البته همزمان با برگزاری مسابقات نسبت به تجهیز پایگاه قهرمانی استان نیز اقدام شد تا مکانی مناسب برای پرورش این استعدادهای ورزشی مهیا شود.

به گفته‌ی وی، در 10 ماهه امسال تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان بیش از 58 هزار و 500 نفر بوده و پیش‌بینی می‌شود که امسال شاهد رشد تا 10 درصدی در این حوزه باشیم.

وی همچنین از افزایش باشگاه‌های ورزشی، دعوت و میزبانی اردوهای تیم ملی در استان، افزایش مدال‌های در عرصه بین‌المللی در سال جاری خبر داد.

کارگر با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره همگانی استعدادیابی همگانی در روز پنج شنبه 19 اسفندماه، اظهار کرد: جشنواره همگانی استعدادیابی در یزد در هشت رشته شمشیربازی، تنیس روی میز، تیراندازی باکمان ، دوچرخه سواری، سوارکاری، تکواندو، ژیمناستیک و بسکتبال با حضور هشت هزار دانش‌آموز مستعد با هدف کشف نخبه‌های ورزشی از سوی هیات‌های هدف برگزار شده است.

گفتنی است، «علی محمد شیخی» معاون توسعه منابع و پشتیبانی و «آزاده دهقان» مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان نیز در این نشست توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مربوطه بیان کردند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار