معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت : یکی از واژگانی که معلمین در تحقق آن می کوشند واژه بیداری است و اساساً رسالت آموزش و پرورش بیداری و آگاهی نسل جوان و آینده ساز است .
کد خبر: ۴۱۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱ 01 May 2017
حبیب اله خجسته پورمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در همایش فصلی مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم آباد گفتند:یکی از نیاز های کشور ما وجود افرادی توانمند، جامعه ای بالنده ، رو به رشد است که بتوانند به برقراری  عدالت در جامعه کمک کنند و به بیداری نسل جوان و آینده ساز جامعه کمک کنند


خجسته پور در ادامه به نهضت های صد سال  اخیر اشاره کرد : نهضت هایی مانند نهضت مشروطه ،ملی شدن صنعت نفت  و قیام 15خرداد برای تحقق بیداری اسلامی شکل گرفت و رگه هایی از تحقق بیداری در همه آنها به چشم می خورد .


وی تاکید کرد : اگر معلمی بتواند در طول سالیان خدمت خود یک نفر را بیدار کند به وظیفه ذاتی خود عمل کرده است .  خجسته پور در ادامه  اعتقاد به شعارهای  اصلی انقلاب را لازمه انقلابی بودن برشمرد و افزود  :  فرد انقلابی کسی است که منقلب شده و اگر به دنبال مدیریت انقلابی هستیم باید واژه ها و شعارهای اصلی انقلاب یعنی  « استقلال ، آزادی جمهوری اسلامی »را بشناسیم .


وی تصریح کرد : مدیریت انقلابی تلاش می کند تا شعارهای اصلی انقلاب در جامعه تحقق پیدا کند و برای تحقق این اهداف با محوریت  استقلال کشور  در عین حال که باجهان  تعامل دارد با قدرت و توانمندی داخلی اهداف خود را پیش می برد . خجسته پور ادامه داد : کشوری که می خواهد استقلال و آزادی را در جامعه نهادینه کند  باید  توجه به آزادی بدون محدود کردن آزادی دیگران  و توجه به جمهوریت ، مردم سالاری ، کرامت انسان و توجه به اخلاق و نظر اجتماع باید سر لوحه امور باشد .


این مقام مسئول توجه به دین را به عنوان یکی از ارکان های انقلاب عنوان کرد و افزود : قانون اساسی کشورضمن احترام برای تمام ادیان ، آموزه های خود را بر مبنای تعالیم اسلام قرار می د هد  ،  البته این دین گرایی به معنای جزم اندیشی نیست و دین اجاز ه می دهد مردم آزادانه بیاندیشند و تصمیم بگیرند . خجسته پور در ادامه تاکید کرد : اگر بخواهیم مدیریت انقلابی در جامعه نهادینه شود  ،باید به فکر بیداری نسل آیند ه ساز باشیم،  نسلی که آینده جامعه در دستانش  قرار دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار