معاون امور بین الملل و سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: با اتمام بازطراحی رآکتور اراک، این رآکتور سه تا چهار سال دیگر به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۴۳۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 01 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ هروز کمالوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره امکان همکاری های فنی ایران و آمریکا در چارچوب برجام برای بازطراحی رآکتور اراک افزود: ساز و کار همکاری ها در این خصوص به این ترتیب است که کشورمان مدیریت طرح را برعهده دارد و دیگران همکاری می کنند.
وی گفت: برای این همکاری، کارگروهی ایجاد شده است که امریکا و چین همکاری هایشان را با ما هماهنگ می کنند.
کمالوندی افزود: نکته مهم در این باره، قراردادی بود که باید امضا می کردیم که زمان زیادی برد و به روش ما، قرارداد امضا شد و حتی یک روز هم عقب نیستیم و حتی جلو هستیم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی بازطراحی رآکتور اراک را شامل دو تا سه مرحله دانست و گفت: مرحله نخست، طراحی های پایه است که مهندسان ما انجام دادند و پس از امضای سند در وین، بلافاصله در پکن در اختیار طرف چینی قرار گرفت.
وی افزود: ما این اقدام را در یک سال انجام دادیم و چینی ها در دوره ای پنج، شش ماهه بازبینی و نتیجه را اعلام می کنند و پس از این، وارد مرحله طراحی تفصیلی و سپس وارد مرحله مهندسی و اجرا می شویم.
کمالوندی زمان طراحی تفصیلی رآکتور اراک را حدود یک سال اعلام و اضافه کرد: البته برخی از این اقدامات همپوشانی دارد به نحوی که در یک مرحله وارد اقدامات ساختمانی و مهندسی می شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار