مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی:
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی از احتمال واریز سودهای سال ۹۵ سهام عدالت به سهامداران از شهریورماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 23 July 2017

ابراهیم قربانی در گفتگویی اظهار کرد: پروسه واریز سهام عدالت بدین شکل است که شرکت‌هایی که مردم در آن سهم دارند پس از اعلام سود سالانه، هشت ماه فرصت دارند تا سودها را به حساب‌های اعلام‌شده واریز کنند.

قربانی افزود: دولت نیز در تلاش است تا زودتر این اتفاق بیفتند تا سودها نیز در نخستین فرصت به‌حساب سهامداران واریز شود.

وی تصریح کرد: تاکنون دو بار سود سهام عدالت به سهامداران پرداخت‌شده اما بر اساس مصوبه قانونی، قرار است تا زمانی که سهام عدالت به دولت بدهی دارد و اقساط سهام سررسید نشده هیچ سودی توزیع نشود تا قیمت سهام تسویه شود.

 فرصت مجدد برای ثبت‌نام

قربانی بابیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت‌نام برای افرادی که موفق به ثبت‌نام در سامانه سهام عدالت نشده‌اند وجود ندارد گفت: اما بر اساس اخبار واصله، برای کسانی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند در آینده فرصتی در نظر گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره مشکل برخی افراد در عدم شناسایی آنان در سامانه به‌عنوان سهامدار، بیان کرد: افرادی که برگه سهام عدالت دارند اما با مراجعه به سامانه به‌عنوان سهامدار شناسایی نمی‌شوند می‌توانند با برگه سهامشان به شرکت‌های تعاونی در سطح استان مراجعه کنند تا مشکل پیگیری و رفع شود.

 تسویه مانده‌حساب تا پایان شهریور ۹۶

قربانی به مانده‌حساب سهامداران عدالت اشاره کرد و گفت: به‌غیراز مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی که مشمول تخفیف ویژه رهبر معظم انقلاب هستند سایر سهامداران در صورت تمایل تا پایان شهریورماه فرصت دارند تا الباقی مانده‌حساب را تسویه کنند در غیر این صورت ۵۰ درصد مبلغ کل سهامشان به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: طرح سهام عدالت به‌منظور ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی از سوی رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شد و از این طریق بخشی از شرکت‌های دولتی در حال واگذاری، به مشمولان طرح اختصاص یافت که تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان سهام این شرکت‌ها خریداری و به مشمولان سهام در استان واگذارشده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار