رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تفت از برگزاری نخستین محفل خودمونی شعر محلی با گویش‌های بومی استان یزد در تفت خبر داد.
کد خبر: ۴۸۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 05 September 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛احمد ذاکری بابیان اینکه سرمنشأ پیشرفت حوزه فیلم‌سازی در شهرستان‌ها برگزاری مداوم همایش‌های فیلم‌سازی است گفت: یکی از فیلم‌های بلندی که توسط هنرمندان تفتی ساخته شد فیلم صدای سکوت بود که به‌تازگی سینما تک یزد این فیلم را به روی پرده برده است.

وی افزود: تاکنون سه فیلم بلند توسط عوامل تفتی ساخته‌شده که ساخت این فیلم‌ها باعث رشد چشمگیر فیلم‌سازی در شهرستان تفت شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تفت ادامه داد: در اواخر شهریورماه سال جاری نخستین محفل خودمانی شعر محلی با گویش‌های محلی استان یزد در شهرستان تفت برگزار می‌شود.

ذاکری بابیان اینکه در سال 95 بیش از 570 میلیون ریال جهت حمایت از برنامه‌های فرهنگی کانون مساجد شهرستان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفت صرف شده است، گفت: در تابستان سال جاری بیش از 80 پایگاه طرح اوقات فراغت در سطح شهرستان برپاشده است که این تعداد پایگاه طرح اوقات فراغت در استان یزد بی‌نظیر است.

وی در پایان بابیان اینکه تفت بیشترین تعداد کانون مساجد در استان یزد رادار است، تصریح کرد: هم‌اکنون 105 کانون فرهنگی هنری در شهرستان تفت در حال فعالیت هستند که 15 کانون فرهنگی هنری نیز در مرحله دریافت مجوز قرار دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار