رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش تصریح کرد
رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش با اشاره به آمادگی ضعیف جاکارتا در میزبانی این بازی‌ها از احتمال حضور بانوان در مسابقات تست گیم جاکارتا و اردوی مشترک بین‌المللی در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 07 April 2018

رضا نصیری نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: جلسه کمیسیون تخصصی مسابقات پیرامون موضوعات مختلف در مورد بازی‌های آسیایی جاکارتا روز گذشته برگزار شد و طی آن به مباحثی همچون آی دی کارت، تغذیه ورزشکاران، برنامه‌ریزی برای تردد تیم‌ها از محل اسکان تا محل برگزاری، چیدمان سالن، لباس، داوران، نحوه قرعه‌کشی و کلیه مسائل مربوط به برگزاری مسابقات پرداخته شد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش در ادامه افزود: سالنی که رقابت‌های کوراش در آنجا برگزار می‌شود سالن jcc خواهد بود که مسابقات سه رشته دیگر و به ترتیب کشتی، جوجیتسو، کوراش و سامبو در این سالن برگزار می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: در این جلسه بنده به‌عنوان نماینده کوراش و نماینده جوجیتسو از سوی نماینده شورای المپیک آسیا انتخاب شدیم تا برای این چهار رشته که در یک سالن مشترک برگزار می‌شوند برنامه‌ریزی‌های لازم اعم از چیدمان و طراحی سالن این‌که چه ابعادی زمین مسابقه است، ورزشکاران در چه محلی گرم کنند و سایر موارد را برنامه‌ریزی و مشخص کنیم و تا هفته آینده این اقدامات بایستی صورت بگیرد تا کارهای اجرایی انجام بشود.

نصیری نژاد عملکرد جاکارتا در مقایسه با بازی‌های آسیایی پیش‌ازاین را ضعیف توصیف کرد و توضیح داد: بنده به‌عنوان کسی که از سال 2002 تا اکنون در بازی‌های آسیایی حضور داشتم به‌جرئت می‌توانم بگویم که بازی‌های جاکارتا ازلحاظ هماهنگی‌ها یکی از ضعیف‌ترین بازی‌ها خواهد شد و ازلحاظ کیفیت سالن و هماهنگی‌ها مانند کره‌ای‌ها و سایر کشورها عمل‌نکرده‌اند و البته بازهم باید دید در این چند ماه باقی‌مانده چه می‌کنند.

رئیس کمیته فنی مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا با اشاره به برگزاری مسابقات تست گیم در جاکارتا افزود: دقیقاً یک ماه دیگر مسابقات تست بازی‌های آسیایی جاکارتا را در این کشور خواهیم داشت که این تست در المپیک هم وجود دارد که قبل از هر المپیکی یک تست برگزار می‌شود که با حضور چند کشور بازی‌ها را تست می‌کنند تا ایرادها و نواقصی اگر هست مشخص و رفع شود.

نصیری نژاد ادامه داد: تاکنون چند کشور از قبیل هند، اندونزی، کره جنوبی، ویتنام، تایوان و تیم بانوان ایران برای حضور در این تست گیم اعلام آمادگی کرده‌اند و بعد از مسابقات هم یک اردوی مشترک 14 روزه در جاکارتا با همین کشورها به‌غیراز تایوان برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش محل اسکان داوران را هتل سلطان جاکارتا عنوان کرد و تصریح کرد: از هتل سلطان تا jcc که سالن اصلی مسابقات در بازی‌های آسیایی است حدود 5 دقیقه پیاده‌روی است و ورزشکاران نیز در دهکده اسکان داده می‌شوند که از دهکده اگر یک خط مخصوص قرار دهند حدود 40 دقیقه تا محل مسابقات فاصله است.

نصیری نژاد با اشاره به سهمیه کادر اجرایی و داوری که به هر کشور داده می‌شود، بیان کرد: قضیه سهمیه چیز مکتوبی نیست و درواقع به این صورت است که یک سهمیه کلی می‌گیریم و در اختیار بنده قرار می‌گیرد و نسبت به فعالیت‌هایی که فدراسیون‌ها در طول سال انجام می‌دهند و نیازی که داریم، فهرستی را تهیه می‌کنیم و با تائید رئیس به کشورها ابلاغ می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته یک سری مشکلاتی این سری پیش آمد و خیلی دوست داشتیم بیشتر سهمیه داشته باشیم اما چون مسابقات جودو و کوراش هم‌زمان شد و یک سری افرادی که هم در جودو و هم در کوراش هستند و برخی از کوراش و برخی دیگر از جودو خط خوردند و در حال حاضر حضور آقای خسرویار به‌عنوان داور و آقای پور اسفندیاری به‌عنوان دبیر کمیته برگزاری در این بازی‌ها قطعی شده است.

نصیری نژاد از احتمال حضور یک بانوی داور از کشور نیز خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنم که بتوانیم یک خانم داور هم از کشور در این مسابقات داشته باشیم البته سه رزرو داریم و اگر یک خانم ببریم و من هم باشم بالاترین سهمیه باز برای ایران خواهد بود.

رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش در پایان با اشاره به اولین حضور رسمی کوراش در بازی‌های آسیایی جاکارتا افزود: برای نخستین بار در سال 2002 در مسابقات آسیایی بوسان کره که بنده آنجا مسئول فنی مسابقات بودم، به کوراش برای یک روز در میان بازی‌های کشتی فرصت داده شد و چقدر هم به سُخره گرفته شد و معتقد بودند که این رشته به‌جایی نمی‌رسد اما الآن بعد از 16 سال می‌بینید که در کنار رشته‌های المپیکی قرارگرفته است.

لازم به ذکر است رضا نصیری نژاد رئیس کمیته فنی فدراسیون جهانی کوراش، عضو سابق هیات رئیسه اتحادیه جودو آسیا و عضو سابق هیات رئیسه بوکس آسیا و در حال حاضر مشاور اول رئیس اتحادیه جودو آسیا، عضو کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جوجیتسو و سربازرس کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جوجیتسو و رئیس کمیته فنی مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی است.

گفتنی است بازی‌های آسیایی 2018 از تاریخ 18 آگوست لغایت 2 سپتامبر 2018 (27 مرداد تا 11 شهریور 97) در جاکارتا اندونزی برگزار خواهد شد که این بازی‌ها در 44 رشته  که 33 رشته از این تعداد، المپیکی و یازده رشته غیر المپیکی هستند، برگزار می‌شود که یکی از این رشته‌ها کوراش است که برای اولین بار به‌طور رسمی به لیست بازی‌های آسیایی اضافه‌شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار