حجت الاسلام عظیم آسوده :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های پژوهشی، گردشگری و آموزشی در جهاددانشگاهی این سازمان آمادگی دارد تا در مواردی همانند سرمایه گذاری و احیا موقوفات از پتانسیل این نهاد انقلابی استفاده شود.
کد خبر: ۶۴۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 08 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی, حجت الاسلام عظیم آسوده،مدیرکل اوقاف و امور خیریه در بازدید از جهاددانشگاهی و خبرگزاری های ایکنا و ایسنای این نهاد اظهارکرد: با توجه به فعالیت‌های متعدد این سازمان در مباحث قرآنی مقرر است طی سال جاری بیش از پنج هزار حافظ قرآن در خراسان‌شمالی تربیت شود.
وی با اشاره به فعالیت تنها مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در آستان امامزاده سید عباس(ع) بجنورد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نفر در این مرکز و موسسات قرآنی تحت پوشش سازمان، مورد حمایت قرار گرفته و به یادگیری، توسعه و ترویج قرآن کریم می پردازند.آسوده با اشاره به برپایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: خوشبختانه حضور جوانان استان در این مسابقات بسیار چشمگیر است.
وی با اشاره به اینکه در این سازمان بیش از۷۰۰ نوع نیت وقف احصاء شده است، عنوان کرد: درحال حاضر بیش از ۶۵درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری امام حسین(ع) بوده و ۳۵ درصد دیگر موقوفات شامل نیت‌های دارو و درمان، احداث حسینه، مسجد، خانه عالم و توسعه فعالیت‌های قرآنی است.
وی با تاکید بر اینکه باید وقف های جدید متناسب با نیاز استان انجام شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم اکنون نیازمندی های استان در بحث اشتغال، ازدواج جوانان و دارو درمان مشخص شده و مشاوره وقف‌های جدید با اولویت موارد فوق به ثبت می‌رسد. حجت الاسلام آسوده با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در برخی از موقوفات، یادآورشد: این سازمان موقوفاتی را که ظرفیت سرمایه گذاری داشته شناسایی کرده تا با استفاده از سرمایه گذاری بتواند در بخش‌های مختلف درمانی، آموزشی و تفریحی و خرید به مردم خدمت ارائه دهد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های پژوهشی، گردشگری و آموزشی در جهاددانشگاهی این سازمان آمادگی دارد تا در بحث سرمایه گذاری و احیا در موقوفات از پتانسیل این نهاد انقلابی بهره ببرد.
دکتر رضا شاهین فر، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: درحال حاضر جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان درعرصه آموزشی در دو سطح مقطع دار و کوتاه مدت به فعالیت می پردازد که هم اکنون در خراسان شمالی خدمات آموزشی این نهاد در چهار مرکز و ۷۰۰ کدرشته با ارائه گواهینامه های معتبر انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه این نهاد از سنین مهد کودک تا بازنشستگی برای افراد دارای دوره های آموزشی بوده، یادآورشد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد دوره‌های کارکنان دولت در استان توسط جهاددانشگاهی برپا می شود.
شاهین فر با اشاره به لزوم گذراندن دوره های خانواده سلامت برای زوج ها جوان، عنوان کرد: در ابتدا هر زوجی که ازدواج می‌کند باید در دوره‌های آموزشی کسب مهارت های زندگی تحت عنوان «خانواده سالم» جهاددانشگاهی که با مشارکت دادگستری برگزار می‌شود شرکت کند.
وی با اشاره به وجود پژوهشکده های متعدد جهاددانشگاهی در کشور، افزود: پژوهشکده رویان، گیاهان دارویی، هنر، علوم انسانی و گردشگری جهاددانشگاهی در کشور پشتوانه ای برای انجام فعالیت های این حوزه ها در استان است.
شاهین فر با اشاره به فعالیت مرکز رویان در جهاددانشگاهی، افزود: در حال حاضر رویان جزء پنج مرکز برتر دنیا در مباحث ناباروری بوده که اقدامات بسیار بزرگی در بحث شبیه سازی در آن انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه با استفاده ازظرفیت جهاددانشگاهی کشور در آینده نزدیک کلینیک ناباروری در این منطقه راه اندازی می‌شود، گفت: در راه اندازی کلینیک ناباروری در فاز دوم ساختمان جهاددانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری نیز مشارکت دارند.
شاهین فر با اشاره به اینکه این نهاد در بحث پنل های خورشیدی نیز ورود پیدا کرده است، افزود: مقرر است همزمان با هفته دولت ۴۰۰ پنل خورشیدی برای عشایر استان از سوی این نهاد راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به واسطه وجود سازمان همیاری اشتغال در مجموعه خود در عرصه اشتغالزایی و مشاغل خانگی نیز وارد شده است، عنوان کرد: در این راستا راه اندازی اولین مجتمع مشاغل خانگی استان با مشارکت استانداری در دستور کار قرار دارد./ایکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار