رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت:بر اساس مصوبه دولت در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از سهمیه آرد مصرفی در نانوایی های این استان به صورت آزاد تأمین می شود.
کد خبر: ۶۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 31 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی، یحیی نیکدل صبح پنج شنبه در نشست کارگروه ساماندهی آرد و نان خراسان شمالی، با اشاره به اعتراض برخی نانوایی های استان مبنی بر کمبود آرد ناشی از کسر سهمیه و نابسامانی در سامانه توزیع،اظهار کرد:علت این کسری آرد ناشی از اجباری شدن تامین ۲۰ درصد از سهمیه آرد نانوایی ها به صورت آزاد است.

وی با اشاره به تکلیف ۲۰ درصد دولت برای آزادپز شدن نانوایی ها،اضافه کرد:این مصوبه دولت در خراسان شمالی از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرایی و ۲۰ درصد سهمیه آرد مورد نیاز خبازی ها به صورت آزادپز تأمین شد.

نیکدل ادامه داد:با آغاز اجرای این طرح نانوایان استان با این تصور که با پایان ماه مبارک رمضان وضعیت ارائه آرد به آنها به پیش از ماه رمضان باز می گردد اعتراضی نکردند اما اکنون با اطلاع از عدم توقف اجرای این طرح،نسبت به کاهش میزان پخت و تأمین نشدن دستمزد کارگران خود انتقاد دارند.

وی با بیان این که آزادپز شدن ۲۰ درصد نانوایی ها با هدف بهبود کیفیت نان و رقابت سالم بین نانوایی های سنتی،آزاد،حجیم و نیمه حجیم صورت می گیرد،اظهار کرد:در اجرای این مصوبه مناطق جغرافیایی منظور شده به گونه ای که اولویت شامل نانوایی هایی است که از  زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها،آرد  ۴۵ و هفت تومانی دریافت می کردند.

دبیر کارگروه ساماندهی آرد و نان استان از نانوایی هایی که در مناطق جغرافیایی مناسبی قرار دارند خواست تا هر چه سریع تر به صورت داوطلبانه آزادپز شوند چرا که با این اقدام زودتر در بازار رقابت قرار گرفته و سوددهی بیشتری خواهند داشت.

نیکدل تأکید کرد:همچنین کارخانه های دارای سهمیه آرد یارانه ای نیز می بایست آرد باکیفیت را در اختیار نانوایی ها قرار دهند چرا که در غیر این صورت سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی با نظر کارشناسان اداره کل استاندارد با آنها برخورد قانونی خواهد داشت.

به گفته وی مصوبه آزادپز شدن ۲۰ درصد سهمیه نانوایی های استان به مرور و به صورت پلکانی در تمامی نانوایی های استان اعمال شده و به زودی با اعمال مصوبه آزادپزها،خرید جدید آرد با نرخ هزار و ۴۰۰ و هزار و ۴۵۰ تومان انجام می شود.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت:اجرای این مصوبه و با افزایش قیمت آرد،کیفیت آن نیز افزایش می یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار