حبیب یزدان پناه :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: به منظور پاسداشت و زنده نگاه داشتن آیین های ماه مبارک رمضان، این اداره کل با همکاری علاقه مندان، مراسم و آیین های ویژه این ایام را برگزار می کند.
کد خبر: ۷۳۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ 28 April 2019

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه با اشاره به پیشینه فرهنگی و کثرت آداب و رسوم در بین مردم استان اظهار داشت: مردم خراسان شمالی تقریبا برای هر مناسبتی، مراسم خاصی دارند که یکی از این مناسبت ها، ماه مبارک رمضان است.

یزدان پناه با اشاره به اینکه آیین و آداب و رسوم ماه مبارک رمضان ریشه در فرهنگ اصیل مردم دارد، تصریح کرد: مردم خراسان شمالی نیز هر کدام به نوعی و با توجه به خاستگاه اعتقادی و آیینی خود این روزها را گرامی می دارند.

وی عنوان کرد: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قصد دارد طی ایام ماه رمضان، با همکاری علاقه مندان، این آیین ها را به صورت ویژه هر شب در یک روستا برگزار کند.

وی افزود: این مراسم با مشارکت خیران و ضمن برپایی سفره افطاری ساده، همراه با برگزاری مراسم فرهنگی با محوریت آیین های خاص مردم همان منطقه خواهد بود.
گفتنی است؛ علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات و همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی ویژه ایام نوروز می توانند با معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هماهنگ و یا با تلفن 05832288289 تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار