مدیر پیشگیری و بهداشتی دامپزشکی کشور گفت: امسال برنامه مهار آنفولانزا مانند سال قبل ادامه دارد.
کد خبر: ۷۴۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 01 May 2019

علی صفر ماکنعلی مدیر پیشگیری و بهداشتی دامپزشکی کشور در نشست مدیران کل دامپزشکی منطقه ۵ کشور در یزد با اشاره به اقدامات این سازمان برای کنترل و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور گفت: امسال تداوم برنامه مهار آنفولانزا را هم، چون سال قبل که منجر به کاهش ۹۸ درصدی تلفات طیور شد ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سال قبل بیماری برسلوز نیز در کشور با اقدامات خوب دامپزشکی ۲۰ درصد کاهش یافت که امسال نیز تلاش می کنیم این روند ادامه داشته باشد.

ماکنعلی هم چنین مهار بیماری تب برفکی در سال ۹۷ را در ۱۱ سال گذشته بی سابقه دانست و گفت همه اقدامات ما برای مهار این بیماری امسال نیز دنبال خواهد شد.

مدیر پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور از رتبه بندی کشتارگاه‌ها در کشور در سال جاری خبر داد و گفت این کار موجب افزایش عمر و ماندگاری و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و در نتیجه کاهش وابستگی ، تامین غذای منطقه و صادرات ان خواهد شد.

نشست یک روزه مدیران کل دامپزشکی استان‌های خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان ،کرمان ، گلستان با هدف هماهنگی بیشتر برای کنترل بیماری‌ها و بهبود فعالیت‌های دامپزشکی در یزد برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار