با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:
دهکده نساجی ایران در سال 89 در روستای رویین شهرستان اسفراین به تصویب هیات وزیران رسیده با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور خانه نساجی سنتی در این منطقه راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 01 September 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی در آیین افتتاح این پروژه گفت: خانه نساجی سنتی ایران در روستای رویین در اسفراین به عنوان مرکز دایمی آموزش نساجی سنتی کشور در نظر گرفته شده که علاقه مندان به این رشته در این روستا آموزش های لازم را فرا می گیرند.
علی عابدی اظهارکرد:در خانه نساجی سنتی ایران رشته های ابریشم بافی، حوله بافی و چادرشب بافی به عنوان مهمترین رشته های نساجی سنتی در گروه ترویج و احیا قرار می گیرند.
به گفته وی آموزشیاران در این طرح با فنون بازاریابی و فروش نیز آشنا می شوند.
حمام تاریخی رویین با اختصاص اعتبار 500 میلیون ریالی پس از مرمت برای خانه نساجی سنتی ایران در نظر گرفته شده است.
روستای رویین به عنوان منطقه نمونه گردشگری استان خراسان شمالی در سال 89 به عنوان دهکده نساجی ایران به تصویب هیات وزیران رسید و خانه نساجی سنتی نیز در این منطقه راه اندازی شد.
روستایی رویین در 45 کیلومتری شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل سکونت اکثر اساتید مجرب نساجی سنتی در این منطقه به عنوان دهکده و خانه نساجی سنتی ایران معروف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار