داوری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در جشنواره فیلم کودک
معاون امور هنری و سینمایی خبرداد:۲۹ نفر از کودکان و نوجوانان خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور به داوری آثار بخش مسابقه ایران سی و چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در سینما گلشن بجنورد اکران می‌شود می‌نشینند.
کد خبر: ۹۹۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ 09 October 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،معاون امور هنری و سینمایی اداره کل با بیان این که امسال خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور اکران فیلم‌های بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره سراسری فیلم کودک و نوجوان را خواهد داشت، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، خراسان شمالی در زمره استان‌هایی قرار گرفت که به صورت فیزیکی، نسبت به اکران فیلم‌ها اقدام می‌کند.

ابوالحسن حیدری ادامه داد: این رویداد ملی در سال جاری، این فرصت را به کودکان و نوجوانان تمامی استان‌ها داده است تا آثار بخش مسابقه این جشنواره را داوری کنند.

وی از این که ۲۹ کودک و نوجوان از خراسان شمالی برای داوری آثار در این دوره از جشنواره ثبت نام کردند، گفت: بر همین اساس، اولویت تماشای آثار با داوران جشنواره است.

او اضافه کرد: به واسطه شرایط موجود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فیلم‌ها با ۳۰ درصد ظرفیت در سینمای گلشن بجنورد اکران می‌شود و از این روی تعداد محدودی مخاطب عام کودک و نوجوان آثار را تماشا خواهند کرد.

حیدری هم چنین اکران فیلم‌ها را از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در ۲ سانس ۱۶ و ۱۸ اعلام و خاطرنشان کرد: اکران فیلم‌ها برای علاقه‌مندان به صورت رایگان است و در واقع این جشنواره فرصتی را برای داوری کودکان و نوجوانان استان‌ها فراهم آورده است.

وی افزود: پیرو انتشار فراخوان علاقه‌مندان به مقوله داوری در سایت ثبت نام کردند وپس از تایید فهرست داوران برای استان ارسال شد.

این گزارش حاکی است، سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است؛ شعار امسال سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان «سینما، سرزمین خیال» است که براساس برنامه زمان‌بندی، روزی دو نوبت نمایش فیلم تدارک دیده شده و هر فیلم در یک نوبت نمایش داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار