به گزارش تابناک خراسان شمالی،رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صمت خراسان شمالی در این باره گفت: طی یکی دو سال اخیر با انجام عارضه یابی که توسط کلینیک های تخصصی صنعتی انجام می شود، 30 واحد صنعتی در خراسان شمالی احیا شدند.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 20 November 2021

 

مهیار مشایخی گفت: با توجه به این که 50 درصد واحدها نگاه سنتی و بسته دارند، ممکن است عارضه یابی را قبول نداشته باشند.

وی اضافه کرد: 10 درصد واحدها مانند آذین فورج، خودشان نگاه مدرن و شیک دارند و در همین راستا تیم تخصصی تشکیل داده اند که تاکنون موفق عمل کرده اند.


مشایخی ادامه داد: 40 درصد واحدها هم با این که نگاه شان سنتی است اما با عارضه یابی، قابلیت تبدیل شدن به مدرن را دارند.

رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صمت افزود: عارضه یابی واحدهای صنعتی در سال های اخیر در دو بخش عمومی و دو بخش تخصصی انجام شده که عمدتا مشکلات در بخش عمومی مربوط به بدهی بانکی، صدور اجرائیه، مشکلات مالیاتی، تأمین اجتماعی و بدهی های آب، برق و گاز است.


مشایخی مشکل در تأمین مواد اولیه، عدم رقابت پذیری در بازارها، بالا بودن هزینه های جاری، تکنولوژی قدیمی، عدم رعایت ذخیره انرژی، تک محوری بودن مدیر یا مالک یک کسب و کار، برندسازی نکردن، عدم تشکیل سندیکا، عدم آشنایی با ابزارها، عدم گرایش به سمت بازاریابی مدرن، فاینانس، بورس کالا و فرابورس را از جمله مشکلات در بخش تخصصی ذکر کرد.


وی تصریح کرد: برای عارضه یابی واحدها، بازدیدهای میدانی انجام می شود که در نهایت برای رفع مشکلات این واحدها، راهکار ارائه می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار