امام جمعه بجنورد
امام جمعه بجنورد گفت: گاهی برخی پرونده‌ها از جنبه فردی خارج شده و شکل اجتماعی به خود می‌گیرد که قضات در این موارد باید با دقت حکم دهند تا منفعت طلبان به اهدافشان نرسند.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ 20 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری صبح شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: در مکتب اسلام، عادلانه قضاوت کردن کار بسیار سخت و دقیقی است لذا ورود به این عرصه به همه افراد توصیه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان داشت: یک قاضی در نگاه، اشاره، کلام و حرکت خود باید عدالت داشته باشد چرا که در راهی قرار گرفته که از مو باریک‌تر است.

وی افزود: گاهی برخی پرونده‌ها از جنبه فردی خارج شده و شکل اجتماعی و مطالبات عمومی به خود می‌گیرد و قاضی باید به درستی حکم کند؛ چون برخی منفعت طلب دنبال این هستند که پرونده مسیر درست خودش را نرود اما مسیر درست را باید قاضی تشخیص دهد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اقدامات ارزشمند رئیس کل دادگستری سابق استان، گفت: جایگزین وی باید با قاطعیت، عدالت و جهادی عمل کند تا بتواند در این مسیر سخت به درستی گام بردارد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: جامعه رفتار مسئولان را زیر نظر دارد و بر اساس آن ما را قضاوت می‌کند؛ در رأس این مسئله نیز رئیس کل دادگستری و دادستان قرار دارند زیرا با مردم زیادی مواجه هستند؛ از این رو باید به درستی با مردم برخورد شود.

وی در انتها گفت: دادگستری مامن و پناهگاه کسانی است که به آن‌ها ظلم شده و دوست دارند به عدالت بین آن‌ها قضاوت شود لذا همواره باید خود را جای مردم گذاشت و از دید آن‌ها به ماجرا نگاه کرد تا هیچ ظلمی به کسی نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار