مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۴۱۴ نفر از زلزله زدگان استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 21 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، علی محمدی اظهار داشت: کمک های بلاعوض برای سرعت دادن به کار بازسازی مناطق زلزله زده میان این خسارت دیدگان توزیع شده است. 
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بند واو تبصره ۱۶ استانداری گفت: سهم تعیین شده در این زمینه، پرداخت ۳۹۶ فقره تسهیلات با سقف ۲۰۰ میلیون ریالی است که تاکنون ۳۹۸ فقره برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده و ۱۵۰ فقره تسهیلات منجر انعقاد قرارداده شده است.
محمدی افزود: باتوجه به اینکه بازسازی ۱۴۳ واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در اولویت قرار داشت، برخی از متقاضیان از سقف ۴۰۰ میلیون ریالی تسهیلات بند واو تبصره ۱۶ استانداری بهره مند شدند.
وی گفت: تاکنون برخی موفق به دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی بند واو استانداری شده، برخی هم تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی دریافت کرده اند اما انتظار می رود این تسهیلات به مابقی خسارت دیدگان هم پرداخت شود. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: درخواست روستاییان این است که تمام این خسارت دیدگان از زلزله از تسهیلات بند واو استانداری بهره مند شوند.
وی با اشاره به توزیع سیمان رایگان میان خسارت دیدگان از زلزله در روستاهای استان اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۳۷۶ تن سیمان معادل ۶۷ هزار و ۵۲۰ پاکت سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری میان زلزله زدگان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه حمل سیمان توسط ماشین آلات بنیاد مسکن از استان گلستان به روستاهای هدف در حال انجام است افزود: برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی۱۶۰ پاکت سیمان اهدا می شود.
وی گفت: تاکنون ۸۷۵ فقره پرونده در شهرستانهای گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و فاروج برای واحدهای خسارت دیده از زلزله تشکیل شده است به طوری که در گرمه ۲۲۵ فقره، جاجرم ۵۲۰ فقره، مانه و سملقان ۴۰ فقره و در فاروج ۹۰ فقره پرونده برای خسارت دیدگان از زلزله امسال تشکیل شده است.
محمدی اظهار داشت: تاکنون ۷۴۱ فقره پرونده به بانک معرفی شده است که ۶۶۰ مورد منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: اکنون ۶۲۸ واحد در مرحله پی کنی، ۵۵۲ واحد در مرحله فونداسیون، ۵۰۳ واحد در مرحله اجرای ستون، ۳۷۱ واحد مرحله اجرای سقف و ۲۲۰ واحد در مرحله دیوارچینی است و برای ۶۰ واحد پایان کار صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار