مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: مجوز سرمایه‌گذاری برای تولید ورق آلومینیوم ضخیم برای نخستین بار در کشور در شهرستان جاجرم این استان واگذار شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱ 24 November 2021

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی میرکریمی اظهار داشت: بر این اساس یکی دیگر از مجوزهای بی نام استان به یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شد.

 

وی افزود: تولید ورق آلومینیوم ضخیم برای اولین بار در کشور در جاجرم تولید می شود، این صنعت از صنایع پایین دستی آلومینا است و ماده اولیه آن شمش آلومینیوم است و در این زمینه تفاهم اولیه برای تامین این ماده اولیه انجام شده است.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم، شرکت آلومینا شمش مورد نیاز را به قیمت بورس در اختیار قرار می دهد.

 

وی افزود: اکنون ۲ هکتار زمین در شهرک صنعتی جاجرم در جوار مجموعه آلومینای ایران تامین شده و شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی هم اعلام کرده است که برق و گاز مورد نیاز این پروژه تامین می شود و مانعی برای این سرمایه گذاری وجود ندارد.

 

میرکریمی اظهار داشت: در مرحله نخست این پروژه برای ۲۵۰ نفر اشتغال می شود و بر اساس اعلام سرمایه گذار، قابلیت تولید ورق آلومینوم با ضخامت پنج میلیمتر وجود دارد و در مراحل بعدی توان ورقه ها با ضخامت تا یک متر وجود دارد.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی افزود: اجرای این پروژه به عنوان یکی از صنایع پایین دستی مجموعه آلومینا می تواند سبب رونق فعالیت در شهرک صنعتی جاجرم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار