مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی:
مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: اکنون تصور مردم از فرزندآوری خراب شده است؛ این تصویر غلط باید با استفاده از هنر توسط ماماها تغییر کند.
کد خبر: ۱۰۴۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 08 June 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، شهلا خسروی  در اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر در مامایی که در سالن ایثار بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره هنر در مامایی کار ویژه‌ای بود که برای نخستین بار فعال شد و درخشید.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی ادامه داد: برخی دانشکده‌های مامایی در دنیا درسی تحت عنوان هنر در مامایی دارند که از دانشجویان می‌خواهند از عنصر هنر در حرفه خود بهره ببرند.

وی افزود: این جشنواره باید به صورت فرایندی دیده شود تا محققان متعددی وارد جریان آن شوند.

خسروی مامایی را یک هنر دانست و گفت: هنرمند یک واقعیت را در کارگاه ذهن خود به تصویر می‌کشد و ماما نیز واقعیت خلقت را بروز می‌دهد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی تصریح کرد: اکنون تصویر مردم از فرزندآوری خراب شده است؛ این تصویر غلط که ساخته خود ما است، باید اصلاح شود.

وی افزود: ماما در حساس‌ترین شرایط مادر باردار، کنار اوست لذا باید ماما هنر آرام کردن یک مادر را یاد بگیرد.

خسوری تاکید کرد: باید کرامت مادر باردار حفظ شود و آنقدر به این شخص ارج نهیم که از دوران بارداری خود لذت ببرد و نسبت به آن حس خوبی داشته باشد.

وی در انتها گفت: اگر بنا باشد از این فاجعه جمعیتی عبور کنیم باید همه بخش‌ها از کودکستان گرفته تا جمعیت سالمندان فعال شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار