رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: کاهش میانگین سنی ارتکاب جرم و توسعه زمینه‌ها، ابعاد و دامنه شکل گیری برخی جرایم در استان نگران کننده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 20 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده ظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع دو فقره قتل طی روز‌های گذشته در شیروان و اسفراین، اظهار داشت: کاهش میانگین سنی ارتکاب جرم و توسعه زمینه‌ها، ابعاد و دامنه شکل گیری برخی جرایم در استان نگران کننده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم، مشارکت جدی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد لذا مدیران، به تناسب مسئولیت هایشان در قبال جوانان، نسبت به افکار عمومی پاسخگو باشند.

وی افزود: طی سال‌های اخیر شاهد کاهش میانگین سنی ارتکاب برخی جرایم از قبیل قتل‌های عمدی بوده‌ایم.

براتی زاده گفت: برخی نوجوانان و جوانان با یأس و ناامیدی از آینده مبهم و در نتیجه‌ی فشار ناشی از فقر و بیکاری و نداشتن شغل و درآمد و نیز تأثیر مخرب فضای مجازی مرتکب جرایم خشن می‌شوند.

وی در انتها تصریح کرد: جلب مشارکت دیگر دستگاه‌ها یک ضرورت به نظر می‌رسد تا بتوان در سایه این انسجام و همدلی برای شغل، آموزش و تربیت و رفاه حال و بهبود معیشت و اقتصاد این قشر بهتر و بیشتر برنامه ریزی و عمل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار