مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی گفت: میانگین پیش ثبت نام بانوان خراسان شمالی در انتخابات مجلس ۱۷ درصد است که نسبت به میانگین کشور بالاتر است.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 27 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از مهر، روح الله حسین‌پور ظهر یک‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به میانگین ۱۳ درصدی پیش ثبت نام بانوان در کشور اظهار داشت: این عدد در خراسان شمالی ۱۷ درصد است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: میانگین پیش ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه دکترا در کشور ۱۵ درصد و این میانگین در استان ۱۶ و نیم درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با اشاره به پیش ثبت نام ۴۴۵ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم و راز و جرگلان ۲۸۵ نفر، در حوزه انتخابیه شیروان ۹۸ نفر و ۶۲ نفر در حوزه انتخابیه اسفراین، بام و صفی آباد ثبت نام کردند که هم اکنون در مرحله بررسی مدارک هستند.

وی با بیان اینکه احزاب از ارکان مهم نشاط سیاسی و اجتماعی هستند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم بحث نشاط سیاسی و توجه به حلقه‌های میانی حائز اهمیت است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان‌شمالی گفت: در عملکرد استان‌ها استان زنجان در جایگاه اول و خراسان شمالی در جایگاه دوم قرار دارد و در کمتر از دو سال در دولت سیزدهم، سالی ۱۶ مجوز حزب صادر شد که رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۱۰۵ حزب قانونی و رسمی در خراسان شمالی وجود دارد و کمتر از یک هفته دیگر نیز مجوز ۶ حزب برای شهرستان‌ها گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر افزایش شهرستان‌ها در توسعه استان و گرفتن اعتبارات ملی افزود: در کمتر از یک سال در خراسان شمالی دو شهرستان، ۵ بخش، ۳ شهر و ۱۰ دهستان ایجاد شد که در کشور کم نظیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار