مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: اعتبارات مصوب سفر رهبری به این استان، سرعت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی مدیریت آب استان را حداقل ده سال جلو انداخت.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 11 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، ظهر امروز سیدعقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در گفتگو با خبرنگاران همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۱، اظهارکرد: اعتبارات مصوب سفر رهبری به این استان، سرعت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی مدیریت آب استان را حداقل ده سال جلو انداخت.

وی گفت: اگر این اتفاق رقم نمی‌خورد، در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آب استان حداقل با یک عقب افتادگی ده ساله مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: تاکنون بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی برای اجرای طرح‌های مدیریت آب استان، دریافت و جذب شده که این رقم حدود سه برابر رقم اعتبارات مندرج در مصوبات سفر است.

وی ادامه داد: مهمترین طرح‌ها و پروژه‌هایی که از محل سفر مقام معظم رهبری اعتبار دریافت کردند پروژه‌های آبرسانی به شهر‌های مهم استان بود شامل طرح آبرسانی به بجنورد از سد شیرین دره که به کندی پیش می‌رفت و با ابلاغ اعتبارات سفر رهبری اجرای این طرح سرعت گرفت و در زمان کوتاهی وارد مدار بهره‌برداری شد.

مرتضوی گفت: تزریق اعتبار به طرح آبرسانی به شهر شیروان، آبرسانی به شهر‌های گرمه و جاجرم و همچنین سد‌های نیمه تمام استان از جمله سد سومبار و سد گلول از دیگر مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود که در یک بازه زمانی کوتاه وارد مرحله بهره‌برداری شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر که به دلیل محدودیت‌های تامین اعتبار از سوی وزارت نیرو در سال‌های گذشته اجرای آن زمان‌بر شد، آبگیری سد گلمندره و بهره‌برداری از آن بود که این پروژه هم با تامین اعتبار از سوی دفتر مقام معظم رهبری به میزان هفت برابر آنچه که در مصوبات سفر بود اکنون به مراحل خوبی رسیده و در آینده بسیار نزدیک شاهد آبگیری این سد خواهیم بود.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار